خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تمام اقلام بهداشتی در استان تهران موجود است/ هیچ کمبودی وجود ندارد/ افزایش تولید الکل اتانول

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۷۷۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه کمبودی در زمینه تامین اقلام بهداشتی در استان تهران وجود ندارد، گفت: در خصوص تامین اقلام ضروری در استان هیچ مشکلی وجود ندارد، در تمامی فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکتها همه اقلام مورد نیاز مردم در دسترس است.

«محمد امامی امین» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت تولید اقلام بهداشتی گفت: مراکز تولیدی برای تولید اقلام مورد نیاز بهداشتی در حال حاضر به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند. 

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای تولیدی تعطیل هستند، اما تولیدکنندگان اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش به صورت فعالانه در حال کار هستند. در حال حاضر نیز این اقلام نه تنها در داروخانه ها موجود است، بلکه در سوپرمارکتها نیز یافت می شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: در بخش مواد ضدعفونی کننده نیز کارخانجات توان تولید بسیاری دارند و حتی برخی کارخانه ها مدعی هستند یک پنجم تولیدات خود را در حال حاضر به فروش می رسانند و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد و نیاز بازار تامین می شود. 

امامی امین با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک در استان تهران حدود 20 برابر افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: قبول داریم کاستی هایی وجود دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه باقی است. بخشی از مشکل کارگاههای تولید ماسک بودند، البته در حال حاضر به اندازه کافی کارگاه داریم، اما در خصوص تولید پارچه اولیه برای ماسک با مشکل مواجه هستیم که این موضوع در حوزه استان تهران نیست. البته اطلاع دارم که کارخانه های تولید پارچه نیز با افزایش نیرو به صورت سه شیفت فعالیت می کنند تا بتوانند نیاز کارخانه های تولید ماسک برطرف کنند. 

وی درباره مواد اولیه مواد ضدعفونی کننده گفت:  چون رقابت در بازار ایجاد شده، با مشکل کمبود الکل مواجه شدیم، البته در اوایل شیوع بیماری ما گلایه های بسیاری از کارخانجات درخصوص کمبود مواد اولیه مانند الکل داشتیم در حالی که هم اکنون این گلایه ها بسیار کمتر شده است و این به معنی این است که تولید الکل  اتانول نیز افزایش داشته و تقریبا نیاز تولیدکنندگان را تامین می کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین درباره تامین اقلام ضروری گفت: در خصوص تامین اقلام ضروری در استان هیچ مشکلی وجود ندارد در تمامی فروشگاههای زنجیره ای و سوپرمارکتها همه اقلام مورد نیاز مردم در دسترس است و انباشتی از کالا وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز