خبرگزاری کار ایران

توضیحات وزیر کشور درباره فعالیت مجدد مشاغل/بیماری هنوز مهار نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۵۹۳

وزیر کشور توضیحاتی در خصوص فاصله گذاری هوشمند و فعالیت مجدد مشاغل ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی درباره فعالیت مدارس و دانشگاهها بعد از پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز 20 فروردین گفت: مسئولان دو وزارت خانه آموزش و پرورش و آموزش عالی توضیحاتی درخصوص ادامه روند فعالیت ها ارائه کردند و شرایط را تفسیر کردند همچنین نظرات و پروتکل هایی که باید اجرا شود را مطرح کردند. امیدواریم با لحاظ این پروتکل ها تصمیم برای شروع فعالیت ها در مدارس و مراکز آموزش عالی در هر تاریخی که مقتضی بود گرفته شود و این وزارتخانه ها آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی درباره باز خوانی فعالیت ها در حوزه اقتصادی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی دوستان نظرات خود را مطرح کردند. طرح بسیار خوبی با سه اولویت ریسک پایین، ریسک متوسط و ریسک بالا برای فعالیت مجدد مشاغل مشخص شده بود و مقرر شد مشاغلی که ریسک پایین دارند با اولویت زودتر مشاغلی که ریسک متوسط دارند در ادامه و مشاغلی که ریسک بالا دارند با فاصله بیشتری فعالیت شان آغاز شود.

وزیر کشور تصریح کرد: همچنین قرار شد در خصوص اجرای این طرح ها وزرات بهداشت، وزارت صمت، اصناف و اتحادیه با هم پروتکی را در این خصوص تهیه کنند و در جریان نوشتن این پروتکل ها نظرات تخصصی، تجربی و علمی این مشاغل مورد توجه باشد. در خصوص اجرا و نظارت بر آن نیز ساز وکارهایی پیش بینی شده است.

رحمانی فضلی همچنین درباره ادامه فعالیت مراکز تجمعی مانند حرمهای مطهر، ورزشگاهها، نماز جمعه و ... گفت: درخصوص ادامه فعالیت این مراکز که دارای تراکم جمعیتی است باید پروتکل ها بازنگری شود ما از دوستانی که متولی این مراکز هستند چه در تولیت حرمهای مطهر و چه در ستاد نماز جمعه دعوت می کنیم تا در خصوص ادامه فعالیت این مراکز در جلسات حضور داشته باشند و با لحاظ کردن همه موارد فعالیت این مراکز را نیز مشخص شود. 

وی با تشکر از همراهی مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: صادقانه بگویم تصور ما از اجرای این طرح این قدر موفقیت آمیز نبود. ما همیشه در طرح هایی که در نظر می گیریم بخشی را برای عدم همراهی مردم در طرح ها می بینمی اما با آگاهی و اطلاع رسانی خوب و همراهی مردم هیچ خلایی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نداشتیم به ویژه در روز طبعیت. یکی از مهمترین دغدغه های ما عدم برگزاری روز طبیعت بود که خوشبختانه با همراهی مردم اجرا شد. 

وزیر کشور تصریح کرد: از دستگاههای اجرایی مانند ناجا، وزارت بهداشت، فرمانداران و استانداران تشکر می کنم و امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و در ادامه فضای بهتری داشته باشیم. اما مردم بدانند که اگر باز فعالیت در حوزه های مختلف اتفاق بیفتد به معنای رفع بیماری و کنترل قطعی بیماری نیست و ممکن است پیک بیماری به دلیل عدم رعایت و بی مبالاتی دوباره باز گردد بنابراین باید نهایت رعایت را در باز فعالیت مشاغل داشته باشیم. 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: فاصله گذاری اجتماعی انجام شد ، فاصله گذاری فیزیکی هم خواهد شد. البته وزارت بهداشت اصرار دارد در باز فعالیت مشاغل همه ملاحظات رعایت شود و باید رعایت ها انجام شود تا در کنترل و مدیریت بیماری موفق شویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز