خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر:

استفاده از ظرفیت مدارس در اسکان اضطراری/ تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کمپ‌های اسکان اضطراری گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۵۲۳

حامد سجادی گفت: در پی شویع کرونا اقدامات لازم درخصوص رعایت نکات بهداشتی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر منطقه انجام می‌شود.

حامد سجادی (معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در کمپ‌های اسکان اضطراری گفت: در پی شیوع کرونا اقدامات لازم درخصوص رعایت نکات بهداشتی در کمپ‌های اسکان اضطراری با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر منطقه انجام می‌شود. پس از اعلام احتمال وقوع رخداد جوی، استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و تمهیدات لازم در اینباره درنظر گرفته می‌شود. 

او با بیان اینکه ضدعفونی کردن منطقه و ایمنی بهداشتی با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود، گفت: اکنون مشکلی نداریم و در شرایطی که اسکان اضطراری باید انجام شود براساس پروتکل‌های مشخص وزارت بهداشت، ضدعفونی کردن مراکز اسکان به منظور پیشگری از شیوع کرونا به صورت کامل انجام می‌شود.

سجادی ادامه داد: بسته‌های بهداشتی تهیه شده در اختیار افرادی که اسکان اضطراری داده شده‌اند، قرار می‌گیرد و با رعایت اصول مقابله با کرونا اقدامات لازم انجام و دانشگاه علوم پزشکی بر آن نظارت دارد. 

سجادی با بیان اینکه همه اصول بهداشتی در اسکان اضطراری در نظر گرفته می‌شود به اسکان  در مراغه تپه گلستان اشاره کرد و گفت: در دو روز گذشته شاهد رانش زمین در یکی از روستاهای استان گلستان بودیم و افراد خسارت دیده به صورت اضطراری در مدرسه اسکان دیدند و دانشگاه علوم پزشکی بر بهداشت آن مکان نظارت کامل داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کمپ‌های اسکان اضطراری مشاهده شده است، گفت: تاکنون موردی گزارش نشده است. غربالگری افراد قبل از ورود به کمپ‌ها بررسی و افراد تب‌سنجی می‌شوند و اگر علائمی داشتند به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند. 

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در شیوه اسکان چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و سالن‌های ورزشی از ظرفیت آنها برای اسکان استفاده می‌شود، به ویژه از ظرفیت مدارس چراکه اتاق‌های مجزا دارند و باتوجه به وسعت کلاس‌ها می‌توان به تفکیک آنها را در اختیار خانواده‌ها قرار داد تا امنیت آنها بیشتر تامین شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز