خبرگزاری کار ایران

راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۴۷۹

دفترچه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) منتشر شد.

به گزارش ایلنا، اکنون بیش از هر زمانی دولت الکترونیک، یادگیری الکترونیکی وآموزش الکترونیکی می‌تواند به آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان بزرگ‌ترین متولی آموزش در کشور کمک کند؛ در واقع ابزار یا بستری است برای تداوم فرآیند یاددهی و یادگیری و به ‌اصطلاح در این زمان که بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است، بستر آموزش تعطیل نیست.

گستردگی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی، سیستم‌های مدیریت یادگیری و سایت‌های آموزشی باعث شده معلمان از هر ابزاری که به نظر فرآیند یاددهی را تسهیل می‌بخشد، استفاده کنند اما به نظر می‌رسد ساماندهی فرآیند یادگیری در فضاهای مجازی برای متولیان امر آموزش یک ضرورت است و یکپارچه‌سازی ارائه آموزش و گردش محتوا، سنجش تحصیلی و تعامل بین دانش‌آموز و معلم موجب ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.

وزارت آموزش‌ و پرورش با ایجاد یک رابط کاربری، ارتباط بین سامانه سناد که پایگاه داده اطلاعات مدارس، دانش‌آموزان، کلاس‌ها و معلمان است را با پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کرده است. در اینجا نیز انتخاب پیام‌رسان به مدیر مدرسه که در فضای واقعی مدرسه در خط مقدم فرآیند آموزش قرار دارد، واگذار شده است؛ مدیر مدرسه باید سعی کند در این شرایط بحرانی انتخابی مبتنی بر توانایی‌ها و شناخت خود از پیام‌رسان‌ها را داشته باشد.

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) چیست؟

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌ و پرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است؛ زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌شده است و برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌ دور از تداخل سایر کاربران فضای مجازی برای معلم و دانش‌آموز فراهم کرده است.

دفترچه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) را می‌توانید دانلود کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز