خبرگزاری کار ایران

آخرین خبرها از شیوع کرونا در ایران؛

۳۱۶۰ فوتی، ۵۰۴۶۸ مبتلا و ۱۶۷۱۱ بهبودیافته/ موردی از ابتلا به بیماری در کمپ‌های اسکان اضطراری نداشتیم/ ادامه آموزش‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها/ راه‌اندازی کد ویژه کرونا برای کاهش اضطراب در خانواده‌ها/ نیاز رانندگان به ماسک و دستکش/ آغاز طرح ترافیک از ۱۶ فروردی

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۴۷۰

با گذشت ۴۳ روز از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۵۰۴۶۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۱۶۰ نفر فوت شده و ۱۶۷۱۱ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت ۴۳ روز از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۵۰۴۶۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۱۶۰ نفر فوت شده و ۱۶۷۱۱ نفر بهبود یافته‌اند. 

سعید نمکی (وزیر بهداشت) روز گذشته اعلام کرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین ادامه داشته و بعد از آن طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجرا خواهد شد. این طرح در راستای کاهش ممنوعیت فعالیت‌ها و خارج شدن از حالت انقباضی در کشور است. سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز اعلام کرده است حضور حداقلی کارمندان دولت تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

گفتنی است غلامحسین مهرعلیان (مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو) با اشاره به تاثیرات موثر داروی اویگان "فاوپیراویر" در کوتاه شدن دوره درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گفت: چنانچه کمیته علمی مبارزه با کرونا این دارو را تایید کند داروی "فاوپیراویر" به پروتکل درمانی وارد خواهد شد.  

ادامه آموزش‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها در صورت تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا

تشریح چگونگی اجرای واحدهای عملی دانشجویان

علی خاکی صدیق (معاون آموزشی وزیر علوم) در گفتگو با ایلنا، درخصوص چگونگی پایان ترم تحصیل دانشجویان با توجه به شیوع کرونا گفت: تشکیل کلاس‌های حضوری باید از سوی ستاد ملی کبارزه با کرونا اعلام شود، اما برنامه ما ادامه آموزش الکترونیکی و توسعه زیرساخت‌ها و آموزش‌های غیرحضوری در دانشگاه‌ها است. 

او ادامه داد: حتی اگر کلاس‌های حضوری تشکیل شود، این یک سیاست است که وزارت علوم در پیش گرفته و می‌خواهد آموزش غیرحضوری را در کنار آموزش حضوری به عنوان یک آموزش مکمل ادامه دهد. 

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه باید از امکانات آموزش غیرحضوری استفاده و آن را تقویت کنیم، درخصوص زمان برگزاری امتحانات در صورت ادامه برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری گفت: این مساله بستگی به دانشگاه و درسی که غیرحضوری در حال تدریس است دارد. اکنون دروسی داریم که در برخی از دانشگاه‌ها آموزش الکترونیکی آنها آغاز شده است و اصلا از چارت آموزشی عقب نیستند، در نتیجه اگر شرایط را دانشگاه مناسب بداند می‌تواند امتحان را به موقع برگزار کند. 

خاکی صدیق همچنین درمورد تکلیف دروس عملی دانشجویان گفت: از آنجایی که برای تدریس دروس عملی حتما نیازمند آزمایشگاه هستیم، پیشنهاد ما به دانشگاه‌هایی که امکان برگزاری کلاس ها در تابستان را دارند این است که این دروس به صورت فشرده در تابستان تدریس شود تا دانشجوها به مشکل برخورد نکنند. از طرفی ممکن است برخی از دانشگاه‌ها این امکان را نداشته باشند و در شهریور و یا ترم بعدی کلاس‌های عملی را تشکیل خواهند داد. 

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، تصریح کرد: با توجه به تفاوت‌هایی که هر دانشگاه با دانشگاه دیگر دارد نمی‌توان فرمول‌های یکسان و یکنواخت برای همه دانشگاه‌ها در نظر گرفت و نیاز به انعطاف هستیم در این مقطع. در نتیجه در چارچوب سند ۲۰ بندی که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های آموزشی خود را سامان دهند.

برقراری روزانه ۴ هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی

راه‌اندازی سامانه corona.ir برای کمک به کاهش استرس در جامعه

بهزاد وحیدنیا (مدیرکل مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی کشور) در گفتگو با ایلنا، درباره میزان تماس‌های زوجین مربوط به اختلافات خانوادگی در دوران قرنطینه و کرونا با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ گفت: همانطور که می‌دانید شرایط فعلی استرس‌ها و نگرانی‌ها درباره سلامت را در جامعه افزایش می‌دهد. تهدید سلامت جامعه نیز نگرانی‌های دیگری را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: خطوط ۱۴۸۰ یا مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی کشور معطوف به بحث کرونا نبوده است. البته باتوجه به نیاز جامعه نیز یک خط ویژه مشاوره در خصوص کرونا نیز تعریف شده است. همچنین اخیرا یک خط مشاوره برای ارائه مشاوره روان‌شناختی به کادر درمان نیز اضافه شده است تا کادر درمان نیز بتوانند از این خدمات استفاده کنند. 

مدیرکل مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی کشور با بیان اینکه آموزش‌های ویژه‌ای که برای روان‌شناسان در سراسر کشور ارائه شد تا بتوانند مشکلات ناشی از اضطراب بیماری کرونا در جامعه را در خانواده‌ها مدیریت کنند، تصریح کرد: تماس‌های گرفته شده با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی در این مدت افزایش پیدا کرده است و ما به‌طور متوسط روزانه برای کل تقاضاهایی که وجود دارد، حدود ۴ هزار تماس داشتیم. البته در روزهایی که اخبار بیشتری در خصوص کرونا منتشر می‌شد ما نیز با تماس‌های بیشتری در این زمینه در خط مشاوره مواجه می‌شدیم. 

وحیدنیا خاطرنشان کرد: بخشی از مشاوره‌ها نیز مربوط به مسائل خانوادگی بوده است حضور بیشتر اعضای خانواده و زوجین در کنار یکدیگر و افزایش ارتباطات و طرح مسائل که تاکنون کمتر زمانی برای پرداختن به آنها وجود داشته، باعث شده است ما شاهد افزایش تماس‌ها با سامانه مشاوره سازمان بهزیستی باشیم. البته باید بدانیم که این افزایش تماس‌ها لزوما به معنای مشکلات خانوادگی نیست و نمی‌توان تنها تعبیر بد از این تماس‌ها داشت بلکه می‌توانیم بگوییم که که مسائل مربوط به خانواده اهمیت پیدا کرده و چاره‌جویی برای بهتر شدن کیفیت زندگی با استفاده از نظرات کارشناسی افزایش پیدا کرده و باعث برقراری این تماس‌ها با سامانه مشاوره شده است. 

وی با بیان اینکه نباید از افزایش تماس‌های برقرار شده با سامانه مشاوره برداشت یک‌جانبه داشت، گفت: این تماس‌ها بیشتر در زمینه نگرانی‌های مربوط به سلامت خانواده، نشاط و سلامت خانواده، فشارهای روانی جدید که در خانواده ایجاد شده، است و همچنین مسائل آینده و اینکه کیفیت زندگی افراد ممکن است دچار چه تغییراتی شود. اختلافات و تفاوت‌هایی که در خانواده در خصوص تطبیق با شرایط ایجاد شده، بوده است همچنین سبک‌های تربیتی فرزندان، تفاوت در رعایت موارد پیشگیرانه، همچنین موضوعات مرتبط با خانواده ازجمله مواردی بوده است که باعث برقراری تماس با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی کشور تصریح کرد: در استان‌های تهران و فارس بیشترین تماس‌ها با سامانه مشاوره برقرار شده است همچنین کمترین تماس در استان‌های سمنان و خراسان جنوبی بوده است. در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده در جامعه امن‌ترین شیوه دریافت خدمات مشاوره به صورت تلفنی است چراکه مردم با تردد کمتر می‌توانند از این طریق مشاوره دریافت کنند. همچنین در گذشته ممکن بود تنها یکی از اعضای خانواده با مشاوره تماس بگیرد اما در حال حاضر به دلیل اینکه زوجین برای تعاملات بهتر با یکدیگر به دنبال راهکار هستند، باعث می‌شود تا خانواده در کنار هم از خدمات مشاوره استفاده کنند. همانطور که گفتم نباید نسبت به قراری این تماس‌ها قضاوت یکجانبه داشت و ادعا کرد اختلافات در خانواده باعث افزایش تماس‌ها شده است البته باید بدانیم که تنش‌های اقتصادی، بیکاری و تغییراتی که ایجاد شده است به خانواده نیز منتقل شده و ممکن است به اختلافات داخل خانواده نیز دامن بزند. 

وحیدنیا خاطرنشان کرد: در گذشته مدت زمان تماس‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب بوده است اما با تغییراتی که ایجاد شده است در حال حاضر از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات مشاوره ارائه می‌شود همچنین در روزهای تعطیل هم امکان برقراری تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ وجود دارد. البته سامانه خود ارزیابی روان‌شناختی و سلامت نیز اخیرا به آدرس corona.ir ایجاد شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت از نرم‌افزارهای ویژه برای ارزیابی استرس، اضطراب و افسردگی استفاده کنند و افرادی که دارای سطوح شدید و خیلی شدید اضطراب و استرس هستند برای آنها توصیه‌نامه‌های رفتاری ارسال می‌شود تا از آن برای کاهش اضطراب و استرس استفاده کنند و افرادی که دارای استرس بیشتری هستند نیز می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع بیماری کرونا باعث اضطراب در جامعه شده است، گفت: قطعا شیوع بیماری باعث افزایش استرس در جامعه شده است و از همین رو ما یک کد ویژه کرونا برای ارائه خدمات بیشتر در خصوص کاهش اضطراب ایجاد کرده‌ایم.

کاهش  ۷۰ درصدی مسافران ناوگان تاکسیرانی کشور

انتظار یارانه نداریم اما دستکش و ماسک در اختیار رانندگان قرار گیرد

توضیحاتی درباره ممانعت برخی پیمانکاران در پرداخت حقوق ماهانه رانندگان سرویس مدارس

مرتضی ضامنی (مدیرعامل اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری کشور) در گفتگو با ایلنا، درخصوص ممانعت برخی پیمانکاران در پرداخت حقوق ماهانه رانندگان سرویس مدارس پس از شیوع کرونا گفت: این موضوع تابع قرارداد فی مابین هر شهر با رانندگان و تابع مصوبات کارگروه ماده ۱۸ در هر شهر است. در نتیجه نمی‌توان برای کل کشور یک قاعده مشخص متصور شد. هرچه در قرارداد فی مابین شرکت‌ها و والدین تنظیم شده، مبنای عمل است، اما اگر در این دوره‌ای که رانندگان مدارس فعالیتی در جابجایی دانش آموزان ندارند، هزینه‌ای پرداخت نشود، بنابر اعلام آموزش و پرورش پس از اعلام اتمام شیوع کرونا، سال تحصیلی ادامه خواهد داشت و سرویس‌ها برقرار و در آن زمان جایگرین وجه باید پرداخت شود. 

او ادامه داد: اگر قرارداد بین والدین و شرکت‌ها به اینگونه باشد که والدین در این شرایط حتما باید هزینه را پرداخت کنند، شرکت‌ها موظف هستند وجه را به رانندگان پرداخت کنند و در صورتی که شرکتی تخلف کند، رانندگان می‌توانند به شهردای و سازمان تاکسیرانی شهر مروبطه مراجعه کنند تا موضوع در کارگروه ماده ۱۸ و کمیسیون‌های انظباطی سازمان تاکسیرانی مورد بررسی قرار گرفته و رای لازم صادر شود. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور درخصوص کاهش استفاده از ناوگان تاکسیرانی پس از شیوع کرونا در سطح کشور گفت: تا قبل از آغاز سال نو، حدود ۴۰ درصد کاهش مسافرگیری داشتیم در حوزه تاکسیرانی که این درصد اکنون به حدود ۷۰ درصد رسیده است که لطمه زیادی به رانندگان تاکسیرانی به عنوان اقشاری که منبع درآمد آنها از محل حمل و نقل مسافر است، وارد شده است. 

او درخصوص محدودیت‌هایی که در جابجایی مسافر برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده، گفت: براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت مقرر شد در شهرها میزان ناوگان فعال متناسب با نیاز و مسافر باشد و ظرفیت مسافرگیری را شهرداری‌ها باید کنترل و مدیریت کنند و در ایستگاه‌های مختلف در حدی که صرفا نیاز است، ناوگان فعال باشد.

ضامنی در ادامه گفت: همچنین رعایت نکات بهداشتی و مسائل ضدعفونی و رعایت فاصله اجتماعی باید توجه شود و به صورت دوره‌ای و روزانه ضدعفونی توسط شهرداری‌ها و رانندگان انجام می‌شود و از لحاظ بهداشتی سعی کردیم پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را اجرا کنیم. 

مدیرعامل اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری کشور درخصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای رانندگان تاکسی گفت: در بحث مواد ضدعفونی‌کننده موفق شدیم ارتباط مستقیم تولیدکننده، مصرف‌کننده را برقرار کنیم و تقریبا با یک ششم قیمت این محلول در اختیار شهرداری‌ها قرار داده می‌شود، در نتیجه درخصوص تامین محلول ضدعفونی‌کننده مشکلی نیست.

اودرخصوص تامین ماسک و دستکش گفت: در تامین دستکش و ماسک واقعا مشکل داریم، چراکه یا موجود نیستند و اگر هم گیر بیاید قیمت‌های بسیار بالایی دارند و باتوجه به اینکه حالت مصرفی دارند و آنها باید دائما توسط رانندگان تعویض شوند، نیاز این حوزه بالاست و تاکنون نتوانستیم به‌صورت متمرکز و کلی ماسک و دستکش تهیه کنیم. تامین ماسک موردی بوده است و به صورت فراگیر در سطح کشور اتفاق نیفتاده است. 

ضامنی گفت: انتظار نداریم که به صورت یارانه‌ای ماسک و دستکش در اختیار ما قرار دهند اما یکی از درخواست‌های ما از مراجع مربوطه و تولیدکنندگان این است که حداقل با قیمت اصلی محصولات را در اختیار بخش حمل و نقل عمومی قرار دهند. 

اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همدلی و هم‌صدایی مسئولان امکان‌پذیر است

نباید بگذاریم صادرات ما در این شرایط قطع شود

محمدرضا بادامچی در گفتگو با ایلنا، درباره این‌که باتوجه شرایط کشور چقدر ضرورت دارد بین مسئولان همدلی و یکصدایی به جای تخریب قوا مجریه وجود داشته باشد، گفت: اتفاقا در جلسه مجلس شورای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، بخش اعظم بحث‌ها پیرامون همین مطلب بود که منتقدان همیشگی دولت در این شرایط هم دست از انتقاد برنمی‌دارند و این‌بار انتقادات‌شان را شدیدتر و مثلاً در قالب مطالبات مردمی بیان می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در این شرایط ممکن است نه تنها دولت بلکه حاکمیت نتوانند مطالبات را پیگیری کنند، عنوان کرد: باید از دولت در آن حد و اندازه‌ای که اختیار دارد مطالبه داشته باشیم و بخواهیم مشکلات را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌دانیم که گسستگی مدیریتی در کشور وجود دارد و در هر مقطع خودش را نشان می‌دهد در این مقطع نیز خودش را نشان داد، بنابراین نباید بگوییم تنها دولت در  این ایام مقصر است؛ چراکه همه جا دستش باز نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ارتباطات ما در سطح جهانی باید تقویت شود، گفت: باید کمک کنیم تا مراودات برون مرزی گسترش یابد و مسیر برای بسیاری از اقدامات باز شود.

وی ادامه داد: البته عده‌ای هستند که مخالفت می‌کنند، آنان حتی از درخواستی که از بانک جهانی برای کمک داشتیم ایراد گرفتند و گفتند این‌ها پول را به ما می‌دهند اما بعدها برای بازپرداختش به ما فشار می‌آورند، درصورتی که آنها نمی‌دانند بخشی از این پول جزو دارایی ماست که نزد بانک جهانی سپرده‌ایم و بخش دیگرش حق عضویت سازمان‌هاست که پرداخت کردیم.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید بگذاریم صادرات ما قطع شود، می‌توانیم از فرصتی که امروز ایجاد شده استفاده کرده و مسیری را باز کنیم تا به دوستانمان در کشورهای پیرامون صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از ایرانیان خارج از کشور و سازمان‌های بین‌المللی مشتاق هستند به ما کمک کنند و تحریم‌ها را محکوم می‌کنند برای این‌که این اتفاقات بیفتد نیاز به یک همدلی و همصدایی داریم، اما با سیاست‌های تند و خشن امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که برای عبور از مشکلات نیاز به همدلی داریم، گفت:  باید همدلی داشته باشیم تا اقداماتی که می‌تواند کشور و دولت را از تنگنا نجات دهد، صورت گیرد.

وی درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: قرنطینه اساسی در کشور نیازمند یکسری الزامات در کشور است و ساز و کار زیادی نیاز دارد بنابراین در حد توان خودمان باید این کار را انجام دهیم.

 بادامچی افزود: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقداماتی خوبی انجام شده و میزان بهبودی‌ها رو به افزایش است، اما اگر بخواهیم کار پرهزینه‌تری مانند قرنطینه کامل انجام دهیم ممکن است از اختیارات دولت و حاکمیت بیرون‌ بزند‌.

وی یادآور شد: امروز بسیاری از نیروهای کار ما به دلیل آنکه کسب و کارشان شب عید خوابید بیکار شده‌اند. دولت هم وعده داد کمک می‌کند اما هنوز به دستشان نرسیده باید تصمیمی اتخاذ کنیم این کمک‌ها زودتر به دستشان برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شروع شده است و باید حمایت کنیم و مسئولان باید همراهی و همدلی داشته باشند تا ارتباطات اجتماعی کم شود از این طریق بتوانیم  ویروس را محدود کنیم.

 این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره ورود قوه قضائیه برای اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان کرد: قوه قضاییه می‌تواند در این روزها همراهی خوبی داشته باشد و با کسانی که کالاهای اساسی مردم را احتکار می‌کنند و مسیرهای دیگری می‌روند، برخورد کند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه به زندانیان سیاسی و اجتماعی مرخصی داد و در کنار این اقدامات می‌تواند اقدامات مثبت دیگری انجام دهد به طور مثال متهمانی در بازداشتگاه‌ها قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا حکم‌شان مشخص نیست این قوه می‌تواند در این بازه با ساماندهی و مرخصی دادن به آنها با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی کند و بعد از این‌که بیماری و ریشه‌کن شد به پرونده‌شان رسیدگی کند.

استفاده از ظرفیت مدارس در اسکان اضطراری

تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کمپ‌های اسکان اضطراری گزارش نشده است

حامد سجادی (معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) در گفتگو با ایلنا، درخصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در کمپ‌های اسکان اضطراری گفت: در پی شیوع کرونا اقدامات لازم درخصوص رعایت نکات بهداشتی در کمپ‌های اسکان اضطراری با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر منطقه انجام می‌شود. پس از اعلام احتمال وقوع رخداد جوی، استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و تمهیدات لازم در اینباره درنظر گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه ضدعفونی کردن منطقه و ایمنی بهداشتی با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود، گفت: اکنون مشکلی نداریم و در شرایطی که اسکان اضطراری باید انجام شود براساس پروتکل‌های مشخص وزارت بهداشت، ضدعفونی کردن مراکز اسکان به منظور پیشگری از شیوع کرونا به صورت کامل انجام می‌شود.

سجادی ادامه داد: بسته‌های بهداشتی تهیه شده در اختیار افرادی که اسکان اضطراری داده شده‌اند، قرار می‌گیرد و با رعایت اصول مقابله با کرونا اقدامات لازم انجام و دانشگاه علوم پزشکی بر آن نظارت دارد. 

سجادی با بیان اینکه همه اصول بهداشتی در اسکان اضطراری در نظر گرفته می‌شود به اسکان  در مراغه تپه گلستان اشاره کرد و گفت: در دو روز گذشته شاهد رانش زمین در یکی از روستاهای استان گلستان بودیم و افراد خسارت دیده به صورت اضطراری در مدرسه اسکان دیدند و دانشگاه علوم پزشکی بر بهداشت آن مکان نظارت کامل داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کمپ‌های اسکان اضطراری مشاهده شده است، گفت: تاکنون موردی گزارش نشده است. غربالگری افراد قبل از ورود به کمپ‌ها بررسی و افراد تب‌سنجی می‌شوند و اگر علائمی داشتند به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند. 

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در شیوه اسکان چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و سالن‌های ورزشی از ظرفیت آنها برای اسکان استفاده می‌شود، به ویژه از ظرفیت مدارس چراکه اتاق‌های مجزا دارند و باتوجه به وسعت کلاس‌ها می‌توان به تفکیک آنها را در اختیار خانواده‌ها قرار داد تا امنیت آنها بیشتر تامین شود.

پس از ۲۰ فروردین باتوجه به نیاز ایستگاه سرفاصله حرکت قطارها تنظیم می‌شود

آغاز طرح ترافیک سال ۹۹ از ۱۶ فروردین

رزرو طرح ترافیک الزامی است اما فعلا سختگیری نمی‌شود

یوسف حجت (سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تمهیداتی که برای تردد خودروها پس از ۲۰ فروردین اندیشیده شده، گفت: روال حمل ونقل عمومی را همچنان حفظ خواهیم کرد و باتوجه به تعداد مسافر سرفاصله حرکت را تنظیم می‌کنیم. در مترو به گونه‌ای عمل می‌شود که نه قطار خالی اعزام شود و نه تراکم در قطارها به وجود آید. 

او ادامه داد: سرفاصله حرکت قطارها به‌طور متوسط متفاوت است و پس از ۲۰ فروردین با توجه به نیاز ایستگاه سرفاصله حرکت تنظیم می‌شود و پس از از بین رفتن کرونا به حالت قبل بازمی‌گردد. 

حجت تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد افت شدید تعداد مسافر هستیم، بر همین میزان سرفاصله‌ها بیشتر می‌شود و قطار کمتری به ایستگاه‌ها اعزام می‌شود. 

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین درخصوص آغاز طرح ترافیک سال ۹۹ از ۱۶ فروردین ماه گفت: باتوجه به شرایط کرونایی همچنان از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعداز ظهر تا اطلاع ثانوی پابرجاست، اما بقیه موارد طرح ترافیک مانند گذشته اجرایی می‌شود. 

حجت درخصوص رزرو طرح ترافیک با اشاره به الزامی بودن رزرو توسط شهروندان گفت: اطلاع رسانی درخصوص الزامی بودن رزرو طرح ترافیک قبل از ورود به طرح انجام شده است، اما در روزهای اول شاید مماشات کنیم و سختگیری انجام نشود، از طرفی با توجه به آنکه اکنون تقاضا برای طرح ترافیک بالا نیست، احتمالا برای مدت کوتاهی حساسیت سابق را نداشته باشیم اما قطعا کسی که رزرو نکند،  تخفیف ۲۰ درصد را از دست می‌دهد.

او درپاسخ به این سوال که آیا از سوی ستاد مبارزه با کرونا درخواستی برای چگونگی تردد خوردوها پس از ۲۰ فروردین ارائه شده است یا خیر گفت: سقف طرح ترافیک ۱۰۳ هزارتا مصوب شده است و همچنان همین سقف درنظر گرفته شده است، اما مردم خود به خود کمتر در خیابان‌ها هستند و اینگونه نیست که مانع کسی شویم. 

شناسایی ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور

جان باختن ۳۱۶۰ نفر تاکنون

 کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۴ فروردین۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۰۴۶۸ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۶۷۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ۳۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور به ۶۹ میلیون نفر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز