خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزیر بهداشت مطح کرد؛

بازگشت بخش عمده‌ای از فعالیت‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی به وضع عادی پس از تعطیلات/ مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های خصوصی با انتخاب بیمار است

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۱۷۸

معاون کل وزیر بهداشت از بازگشت بخش عمده‌ای از فعالیت‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی که در اسفند ماه کاهش یافتند به وضعیت عادی پس از تعطیلات خبر داد.

ایرج حریرچی (معاون کل وزیر بهداشت) در گفتگو با خبرنکار ایلنا، درباره پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های بخش خصوصی گفت: جامعه پزشکی و ارائه‌کنندگان خدمات چه در سطح دولتی و چه خصوصی همگی به کمک آمدند و کمک‌های موثری را انجام دادند. باتوجه به نیازی که داشتیم در برخی از استان‌ها بیمارستان‌های خصوصی قسمت عمده‌ای از ظرفیت خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادند، در برخی از استان‌ها حتی تجهیزاتی از بیمارستان‌های خصوصی به بیمارستان‌های دولتی منتقل شد، اما با توجه به برنامه‌ریزی که در بخش دولتی انجام شد، به میزان قابل توجهی خدمات در بخش دولتی و در بیمارستان‌های نیروهای نظامی و تامین اجتماعی انجام شد.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: در اکثر استان‌ها نیاز چندانی به خدمات بستری در بیمارستان‌های خصوصی نبود.

حریرچی با اشاره به کاهش محسوس مراجعه مردم به پزشکان در اسفند ماه و پس از اعلام شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: در اسفند ماه تعداد قابل توجهی از مردم مراجعات پزشکی خود را  به ویژه در خدمات سرپایی و بستری غیر اورژانس، همچنین دندانپزشکی و غیره کاهش دادند. در نتیجه عمده مطب‌های خصوصی نیز در اسفندماه فعالیت خود را به میزان قابل توجهی هم به دلیل عدم مراجعه مردم و هم به دلیل موارد حفاظتی کاهش دادند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه طی این مدت میزان بروز و شیوع سایر بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های مزمن و غیرمزمن تفاوتی نکرده است، اظهار داشت: برهمین اساس در حال برنامه‌ریزی هستیم که  قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی و سایر بخش‌ها بعد از تعطیلات به وضع عادی برگردد، البته باید وسائل حفاظتی مناسب برخوردار شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مراجعه به بیمارستان خصوصی به انتخاب بیمار است، گفت: بله به انتخاب بیمار است، در روزهای اول یکی دو مورد استثنا بود و از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی استفاده کردیم و عمده بیمارانی که به بیمارستان‌های خصوصی رفتند به انتخاب خودشان بوده است.

حریرچی درباره کسانی که مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند و امکان قرنطینه در خانه ندارند، گفت: اگر کسی از نظر ما به کرونا مشکوک باشد و در خانه امکان ماندن باشد، قرنطینه را در خانه انجام می‌دهد، اما اگر در خانه امکان نداشته باشد به مراکزی که ما معرفی می‌کنیم، مراجعه و دوران قرنطینه را در آنجا سپری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز