خبرگزاری کار ایران

ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا ۲۰ فروردین/تاکنون گزارشی از بازگشت بیماری در بیماران بهبود یافته در کشور نداشته ایم/مسمومیت بیش از ۳ هزار نفر به دلیل مصرف الکل

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۹۳۵

سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست که در روز طبیعت به تفرجگاه‌ها نروند و تردد درون شهری و بین‌شهری نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای اخیر در فاز مدیریت‌شده بیماری قرار داریم، گفت: این مدیریت به جز مشارکت جمعی و پذیرش عملی و تلاش مردم در کنار اقدامات و مداخلات حاکمیتی از جمله هماهنگی و حمایت بین‌بخشی گسترده و شاید مثال‌زنی که در تمام هفته‌های اخیر وجود داشت، ‌میسر نبود.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد همکاری تنگاتنگ و هم‌افزایی دستگاه‌ها و قوای مختلف اعم از قوای مسلح، نیروهای نظامی و انتظامی، قوه قضاییه، دادستان‌ها در استان‌های مختلف و... هستیم. در عین حال با توجه به اینکه در روزهای پایانی نوروز قرار داریم و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی و وضع مقررات برای اعمال محدودیت‌های بین‌شهری و درون‌شهری در برخی مناطق و عدم حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی در سراسر کشور به وجود آمده است که ما را در امتداد این مسیر و مدیریت این بیماری و مهار آن در هفته‌های آتی کمک می‌کند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه از تجمع افراد در فضای سبز و محیط زیست ممانعت خواهد شد و از هرگونه حضور جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: عمده مردم همراهی داشتند و با خودمراقبتی از حضور در تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین خودداری خواهند کرد، امسال نوروزی مشابه سال‌های قبل نداشتیم و قطعا روز طبیعت امسال هم مانند سال‌های قبل نخواهد بود. اگر اقلیتی هم با ساده‌انگاری برخورد کنند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرند، ممکن است با مانعی به نام قانون مواجه شوند.

جهانپور درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز گفت: تعطیلی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی تا این تاریخ تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجددا تصمیم‌گیری و یا بخشی یا همه آن تمدید می‌شود.

وی درباره ابتلای مجدد بیماران بهبود یافته به کرونا تصریح کرد: از ابتلای مجدد بیماران در کشور به بیماری کرونا گزارشی تا کنون در دست نیست. در دنیا نیز تنها یکی دو مورد گزارش این موارد را داشته‌ایم که نمی‌توان بر این اساس قضاوت کرد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: افراد پس از ثبت نام در وزارت بهداشت و ارزیابی وضعیت آنها بررسی می‌شود و اگر به قرنطینه خانگی نیاز داشته باشند ۵ روز پایش می‌شوند و روز دهم هم یک بار پایش خواهند شد. بیش از ۹۰ درصد از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی رضایت دارند.

جهانپور درباره آمار مصرف کنندگان مشروبات الکی تصریح کرد:تا امروز ۳۱۱۷ نفر مسمومیت الکلی داشته اند که از این تعداد ۱۰۶۶ نفر بستری شده که از این تعداد ۷۳ تفر در آی سی یو بستری هستند. ۶۲ نفر از این افراد نابینا شده اند و ۲۸۴ نفر هم نیاز به دیالیز داشته و متاسفانه ۳۲۰ نفر هم فوت کرده اند.

وی درباره دفع زباله‌های بیمارستانی و دفع آنها توضیح داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا واگیر هست وسواس بیشتری برای زباله‌های عفونی داریم و از ادوات بهداشتی بیشتری استفاده می‌کنیم این زباله‌ها با توجه به امکانات بیمارستان‌ها بی خطرسازی می‌شود و سپس از سوی شهرداری دفع می‌شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره طرح غربالگری خاطرنشان کرد: انجام یک بار غربالگری به معنای پایان یافتن طرح نیست و افراد پس از مشاهده علائم می‌توانند به سامانه مراجعه کرده یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند. سقف جمعیتی مشخص است و تراکنش‌های سامانه ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است برخی افراد چندین بار پایش و ارزیابی شوند.

جهانپور با بیان اینکه افراد زیادی از روی بی اطلاعی و برخی مغرضانه انتشار آمارها را آمارسازی می‌دانند گفت: طرح غربالگری پایش دارد و سامانه پیامکی به محض ورود افراد از آنها سوال می‌کند که مورد پایش قرار گرفته‌اند یا خیر و رضایت سنجی نیز صورت خواهد گرفت و ما از بالاترین ضریب اطمینان برخورداریم البته یکی از مشکلات ما این است که برخی افراد به شماره ۴۰۳۰ پاسخ نمی‌دهند روزانه بیش از ۶ میلیون تماس با افراد گرفته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز