خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار گیلان مطرح کرد:

ورودی‌های سواحل استان گیلان مسدود شده‌اند/ از حضور مردم در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی جلوگیری می‌شود/ اجاره وسایل نقلیه عمومی مانند مینی‌بوس و اتوبوس در روز طبیعت ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۹۲۲

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار گیلان از مسدودسازی ورودی‌ها به سواحل استان خبر داد و گفت: در تمامی شهرهای استان گیلان، ورودی‌ها به سواحل مسدودسازی شده‌اند و از حضور مردم در تمامی تفرجگاه‌ها و اماکنی که در گذشته محل تجمع مردم در روز ۱۳ بدر بوده است، جلوگیری می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره ممنوعیت ورود مردم به تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی استان گیلان در روز طبیعت گفت: براساس دستورالعملی که به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ شد، دستور دادیم ورود به تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مناطقی که محل تجمع مردم بوده، در ایام تعطیلات و روز طبیعت ممنوع شود. همچنین مناطقی که در روز طبیعت سابقه حضور گسترده داشتند، ازجمله کنار رودخانه‌ها و کنار سواحل با اعلام قبلی تعطیل اعلام شدند. 

او با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های استان گیلان نیز اجازه جابجایی مردم به صورت تجمعی را نمی‌دهند، گفت: به سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های استان اعلام کردیم که اجاره وسایل نقلیه عمومی مانند مینی‌بوس و اتوبوس توسط تعاونی‌ها ممنوع است. همچنین نباید به صورت تجمعی نسبت به انتقال مردم از منطقه‌ای به منطقه دیگر شهر که مقصد گردشگری باشند، اقدام کنند. 

قاسم‌نژاد افزود: در تمامی شهرهای استان گیلان، ورودی‌ها به سواحل مسدودسازی شده‌اند و از حضور مردم در تمامی تفرجگاه‌ها و تمامی ۱۶ شهرستان استان گیلان و اماکنی که در گذشته محل تجمع مردم در روز ۱۳ بدر بوده است، جلوگیری می‌شود و به فرمانداران همه شهرها اعلام کرده‌ایم که از قبل درخصوص اطلاع‌رسانی به مردم اقدام کنند.

 قاسم‌نژاد با بیان اینکه اعلام شده است برای تردد عادی مردم سختگیری نشود، تاکید کرد: با این وجود از حضور مردم در مراکز تجمعی جلوگیری می‌شود چراکه سلامت مردم برای ما بسیار مهم است. 

معاون سیاسی استاندار گیلان درخصوص این نکته که در استان گیلان طبیعت فراگیرتری وجود دارد و امکان تجمع باتوجه به شرایط اقلیمی در هر نقطه‌ای وجود دارد، گفت: بنا نداریم به مردم بگوییم از خانه بیرون نیایید، چنین دستوری نداریم و افراد غیربومی نیز که از قبل در خانه و ویلاهای خود مستقر هستند، به آنها نیز کاری نداریم، اما یک اقدام خوب به دستور وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اجرا می‌شود که براساس آن از تردد بین شهرها جلوگیری شده و امکان ورود مهمانانی که می‌توانستند به شهرهای مختلف بروند و گشت و گذار داشته باشند، وجود ندارد. 

قاسم‌نژاد تصریح کرد: مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مدیریت بیماری کرونای کشور و استان توجه دارند و همکاری بسیاری خوبی داشتند و امیدواریم برای روز طبیعت نیز این همکاری ادامه یابد تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز