خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست:

ممنوعیت ورود به مناطق چهارگانه تحت حفاظت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد/ برخورد قضائی با متخلفان ورود به پارک‌ها و مناطق جنگلی/ آماده‌باش کامل محیط‌بان‌ها در روز طبیعت

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۷۲۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از برخورد سلبی و قضائی با متخلفان و افرادی که قصد ورود به مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست و بوستان‌ها و پارک‌ها را دارند، خبر داد.

سرهنگ جمشید محبت خانی (فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اقدامات سلبی و تعطیلی  پارک‌های جنگلی و مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین گفت: ۴ روز است که محدودسازی کاملا در  مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست و همچنین پارک پردیسان که سازمان محیط زیست کشور در آن مستقر است، صورت گرفته است. همچنین در مناطقی که نیاز بوده ازجمله در پارک پردیسان از نیروی انتظامی کمک گرفته‌ایم و این مساله جای تقدیر دارد. 

او با اشاره به آماده‌باش نیروهای محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این طرح با کمک محیط‌بان‌ها و حوزه ستادی سازمان انجام است و تا اطلاع ثانوی و نه فقط برای روز طبیعت برقرار است. 

محبت خانی تصریح کرد: همه پارک‌های ملی، پارک‌ها و بوستان‌های داخل شهری بسته هستند. اما برخی رعایت نمی‌کنند و ما با گشت موتوری و خودرویی در حال رصد این محل‌ها هستنیم و نیروهای سازمان محیط زیست و نیروی انتظامی هرجا تخطی از این اقدام را مشاهده کنند، شدیدا با آنها برخورد خواهند کرد. 

او از مردم درخواست کرد موارد تخلف و اخبار را از طریق ۱۱۰ و سامانه ۱۵۴۰  با سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کنند. 

محبت خانی با تاکید بر اینکه با افرادی که نخواهند منع ورود به این اماکن را رعایت کنند به شدت برخورد می‌شود، افزود: افرادی که به این مساله توجه نکنند را با خودرو تحویل مقامات انتظامی می‌دهیم تا اعمال قانون صورت گیرد. درصد بسیار بالایی از مردم همکاری کردند، اما با آن چند درصدی که به این مساله توجه نکنند، اقدام سلبی، انتظامی و قضائی صورت می‌گیرد و حتما با افراد برخورد خواهد شد چراکه این ممنوعیت به دلیل سلامتی فرد، خانواده و جامعه اعمال شده است. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه برای حفظ سلامتی فرد و جامعه از امنیت مردم کوتاه نخواهیم آمد، تصریح کرد: امنیت و سلامت مردم در دستور کار تمامی مسئولین است و در این مورد کوتاه نخواهیم آمد و از چند درصدی که می‌خواهند نافرمانی کنند، تقاضا داریم به هیچ عنوان این کار را انجام ندهند چراکه برخورد جدی با آنها صورت می‌گیرد. در روز طبیعت نیز به همین صورت است تا سایه این ویروس از سر جامعه ایران کم شود.

او درباره آماده‌باش نیروهای محیط‌بانی در این ایام گفت: نحوه فعالیت نیروهای محیط‌بان باتوجه به شیوع کرونا به صورت ۵۰ درصدی شده بود اما اکنون این ظرفیت به ۷۵ درصد کار، ۲۵ درصد استراحت رسیده است که شامل دو روز خدمت و یک روز استراحت است. برای روز ۱۳ فروردین درصورت نیاز این رقم را به ۱۰۰ درصد خواهیم رساند.

محبت خانی درخصوص سم‌پاشی فضاهای سبز برای ممانعت از حضور مردم در فضاهای جنگلی گفت: چنین مساله‌ای مطرح نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز