خبرگزاری کار ایران

باقرزاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تمام پیام‌رسان‌های دارای مجوز را برای «شاد» دعوت کردیم/ اطلاعات دانش‌آموزان، مدارس و معلمان در اختیار پیام‌رسان نیست/ طبق سند تحول در شرایط غیرکرونا هم موظف به ایجاد آموزش غیرحضوری بودیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۶۷۱

رئیس دفتر وزارتی آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش یک پلتفورم اختصاصی آموزشی با نام شبکه اجتماعی دانش‌آموزی ( شاد) ایجاد کرده است. نه دیتا بیس ما و نه اطلاعات مدارس و دانش‌آموزان در اختیار پیام رسان‌ها قرار نمی‌گیرد.

علی باقرزاده (رئیس دفتر وزارتی آموزش و پرورش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که چرا معلمان و دانش‌آموزان برای آموزش مجازی باید از یک پیام‌رسان داخلی استفاده کنند، گفت: بر اساس راهکار ۴-۱۷ سند تحول که تصریح دارد «گسترش  آموزش‌های غیرحضوری و مجازی در برنامه‌‌های آموزشی و تربیتی ویژه معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی در خارج از کشور، براساس نظام معیار اسلامی و با رعایت اصول تربیتی از طریق شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات » از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

وی در ادامه افزود: بنابراین، اگر مساله شیوع ویروس کرونا هم نبود، بنا بر وظیفه‌ای که سند تحول برای ما ایجاد کرده بود، باید از سال‌ها قبل این اقدام را پیگیری می‌کردیم. امروز به دلیل شرایط کرونا و با تعطیلی کلاس‌های درس و قطع ارتباط دانش‌اموز و معلمان ، لازم به ایجاد راهکار جایگزین بود. یک مسیر جایگزین آموزش‌های تلوزیونی بود. این اقدام، بصورت فراگیر و رایگان از طریق شبکه‌های صدا و سیما در حال اجر است و همچنان دنبال می‌شود، اما تعاملی نیست و رابطه عاطفی- تعاملی دانش‌اموز و معلم تقریبا قطع شده است. 

باقرزاده بیان کرد: وقتی با اهل فن‌‌ این حوزه گفتگو کردیم، پیشنهادشان در شرایط موجود استفاده از پیام‌رسان‌ها بود.چون محیط تعاملی، بود و برای کاربران آشنا بود لذا نیاز به آموزش نداشت و زیر ساخت پرهزینه‌ای هم نیاز نداشت. بنابراین آموزش و پرورش یک پلتفورم اختصاصی آموزشی به عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزی( شاد) ایجاد کرده که سرویس‌ها را از طریق  پیام‌رسان‌‌های داوطلب همکاری ارائه می‌دهند. منتهی، نه دیتا بیس ما و نه اطلاعات مدارس و دانش‌آموزان ما در اختیار پیام رسانها قرار نمی‌گیرد. آنها تنها سرویسی ارائه می‌دهند که بتوانند تعاملات بین دانش‌آموز و معلم را ممکن کنند. 

رئیس مرکز وزارتی اموزش و پرورش، گفت: ما از تمام پیام‌رسان‌هایی که از شورای عالی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران مجوز داشتند دعوت کردیم. گپ، آی‌گپ، بیسفون، روبیکا، سروش، بله و ایتا جزو این‌ پیام‌رسان‌ها بودند که برخی به خاطر نداشتن زیرساخت برای توسعه کاربران امتناع کردند و برخی اعلام کردند که ما تا حد این مقدار کاربر امکان پوشش دادن داریم. بنابراین لیست پنج پیام رسان که با ما همکاری کردند را به مدیران مدارس دادیم. یعنی گپ، آی‌گپ، بله، سروش و روبیکا. به مدیران اعلام کردیم که به هر کدام از این پیام‌رسان‌ها تمایل دارید انتخاب کنید. طی دو هفته فرجه، مدیران با مراجعه  به سامانه سناد آموزش و پرورش، پیام‌رسان مورد قبول خود را انتخاب کردند. 

وی افزود: معلمین مدرسه بر حسب انتخاب مدیر موظف هستند در آن پیام‌رسان‌ها حضور داشته باشند و از آن استفاده کنند، تا مدیر مدرسه امکان نظارت بر کلاس‌ها را داشته باشد. متعاقبا دانش‌آموزان همان پیام رسان را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز