خبرگزاری کار ایران

تمهیدات لازم برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی در درمان بیماران غیرکرونایی

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۳۳۶

معاون کل وزارت بهداشت تمهیدات لازم در خصوص جبران کمبود کادر درمانی را اعلام کرد.

ایرج حریرچی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تمهیدات لازم برای جبران کمبود کادر درمانی گفت: تمامی کادر درمان شامل پزشکان، پیراپزشکان، کمک پرستاران، بهیاران، خدمه بیمارستان و ... در این مدت کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند. همچنین در این ایام نیروهای مسلح و بخش عمومی غیردولتی نیز به بخش درمان کمک بسیار بزرگی کرده‌اند. 

وی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده‌ایم تا باتوجه به خستگی کادر درمان بتوانیم از نیروهای جدید استفاده کنیم. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا از پرستاران بازنشسته و پیراپزشکان بازنشسته استفاده کنیم همچنین از ظرفیت سایر نهادهای عمومی غیردولتی در این زمینه استفاده خواهیم کرد. 

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تصور نمی‌کنیم که بیماری در فاز دوم رشد شدیدی نسبت به دوره اسفندماه داشته باشد. نکته مهم این است که بخشی از مردم به دلیل ترس از کرونا برای درمان دیگر بیماری‌های خود به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند. به طور مثال برخی از بیماران مشکل فتق داشته‌اند یا آب مروارید یا عمل قلب باز داشته‌اند که اعمال جراحی خود را به تعویق انداخته‌اند. در یک بازه زمانی معقول باید به این نیازهای بیماران غیرکرونایی پاسخ دهیم و نمی‌توانیم در مدت زمان طولانی به این بیماران رسیدگی نکنیم. 

حریرچی تصریح کرد: اگر رشدی دوباره در شیوع بیماری کرونا رخ دهد حتما باید از توان بخش خصوصی نیز استفاده کنیم. بخش خصوصی بستری در چند شهر کمک بسیار خوبی به بخش درمان دولتی داشتند اما درتعداد قابل توجهی از شهرها ما نتوانستیم از خدمات بخش خصوصی استفاده کنیم. انشاءالله بخش خصوصی بعد از تعطیلات برای درمان‌های سرپایی کمک بیشتری به ما کند تا اگر دوباره به دلیل شیوع گسترده به بخش درمان فشار مضاعف وارد شد بخشی از خدمات توسط بخش خصوصی به مردم ارائه شود. البته اگر فشار بیشتر باشد در بخش درمان کرونا هم باید به ما کمک کنند اما اگر با شیوع زیاد بیماری مواجه نبودیم باید در درمان بیماران غیرکرونایی مشارکت بیشتری کنند. 

وی ادامه داد: هر عاملی که باعث کاهش یا افزایش تماس اجتماعی شود در یک بازه زمانی که معمولا یک الی دو دوره بعد از دوره نهفتگی بیماری است آثار خودش را نشان می‌دهد اگر اقدام منفی باشد باید منتظر افزایش بیماری باشیم اما اگر اقدام مثبت باشد باید منتظر کاهش بیماری باشیم اما اینگونه نیست که در مدت ۲۴ ساعت اثرات خود را نشان دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز