خبرگزاری کار ایران

برخورد قاطع با هرگونه موارد تخلف زمینه ساز شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۲۱۸

استاندار کردستان گفت: با هرگونه موارد تخلف زمینه ساز شیوع کرونا با قاطعیت برخورد می‌شود لذا همه باید با همکاری هم در این مدت زمانی پیش بینی شده بتوانیم از شیوع بیماری در سطح استان جلوگیری و آن را کنترل کنیم.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونای استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورمان درگیر شیوع ویروس کرونا شده ما نیز در استان کردستان از همان ابتدای گسترش این بیماری اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز را به مرحله اجرا درآوردیم.

وی افزود: مردم و مسئولان اقدامات موثری را برای کاهش شیوع این بیماری به انجام رساندند لذا همه تلاش خواهیم کرد تا شاهد کاهش هرچه بیشتر شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده باشیم.

استاندار کردستان بیان کرد: به دلیل حساسیت موضوع از همان روزهای نخست گسترش این بیماری بسیاری از مردم استان برای کنترل و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری خواستار قرنطینه کردن شهرها و روستاهای استان شدند که این ستاد در صورت نیاز و به تدریج برای رسیدن به اهداف مورد نظر اقدام به قرنطینه برخی از مناطق شهری در استان خواهد کرد.

مرادنیا ذکر کرد: با توجه به دستورالعمل کشوری و در صورت بحرانی شدن نقاطی از استان قطعا برای ایجاد محیط امن همراه با آرامش برای مردم مقررات و  اقدامات پیشگیرانه صورت می گیرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: بنا به تشخیص ستاد و نیز ضرورت لزوم تشدید مقابله با این بیماری مصوب شد از ساعت ۲۴ ( امشب ) روز هفتم فروردین ۹۹ این طرح به مدت دو هفته اجرایی می شود و هیچ خودرویی از افراد غیر بومی و خارج از استان وارد شهرهای استان نشود و متعاقبا از استان ما نیز هیچ خودرویی به مقصد سایر استان ها تردد نداشته باشند.

مرادنیا افزود: خودروهای عبوری از استان به مقصد دیگر استان ها و نیز دیگر موارد ضروری که نیاز به تردد داشته باشند باید با هماهنگی ستاد استان به انجام برسد.

وی تاکید کرد: این تدابیر در جهت ارتقا سلامتی مردم و نیز جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در استان صورت می گیرد و خواهشمندیم مردم شریف استان در این طرح نهایی همکاری را داشته باشند تا از این مرحله نیز گذر کنیم و آثار خطرناک بیماری را در استان به حداقل ممکن برسانیم.

استاندار کردستان گفت: همه باید برای مقابله این بیماری همکاری کنیم که امیدواریم با تشدید اقدامات پیشگیرانه در همه استان ها هرچه زودتر شاهد ریشه کنی بیماری در کشور باشیم.

مرادنیا عنوان کرد: در این طرح افرادی که قصد وارد شدن به استان را داشته باشند باید حتما کارت ملی، پلاک خودرو و محل سکونت و شغل آنها متعلق به استان باشد و در غیر این صورت به هیچ وجه اجازه ورود به استان به آن ها داده نخواهد شد و متقابلا اجازه ورود به استان های همجوار با خودروهای دارای پلاک استان کردستان داده نمی شود.

وی افزود: در این مرحله به صورت بسیار جدی با هرگونه موارد تخلف از سوی افراد برخورد و ممنوعیت های قانونی شدیدی لحاظ و خودرو توقیف شده و مبلغ پانصدهزار تومان جریمه و پرونده افراد برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده می شود.

استاندار کردستان گفت: از مردم استان درخواست داریم که حتما این دستورات پیشگیرانه را رعایت کنند و به هیچ عنوان در تجمعات رسمی و غیر رسمی و اماکن عمومی که امکان گسترش بیماری در آن ها زیاد است حضورپیدا نکنند.

وی بیان کرد: همه پارک ها، بوستان ها و مکان های تفریحی و عمومی تعطیل هستند و از همه مردم در خواست داریم از تجمع در این اماکن به طور جدی خودداری کنند و همکاری لازم را با ستاد مقابله با بیماری کرونای استان داشته باشند.

استاندار کردستان تاکید کرد: برای حفظ سلامت مردم باید همه همکاری کنیم و در خانه بمانیم و قطعا شرایط امسال با سال قبل متفاوت است و در مراسم ۱۳ فروردین و روز طبیعت و سایر تعطیلات پیش رو از خانه خارج نشوند تا با کمک هم از گسترش این بیماری در استان جلوگیری کنیم.

مرادنیا گفت: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونای استان به استثناء فروشگاه های زنجیره ای و مراکز تامین مواد غذایی مایحتاج مردم دیگر اماکن خدماتی و تجاری به طور قطع تعطیل شده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها با جدیدت با افراد خاطی برخورد و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با هشدار به افرادی که توجهی به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی برای کنترل بیماری ندارد، گفت: اگر نسبت به رعایت نکات و دستورات بهداشتی بی تفاوت باشیم قطعا نتایج ناگوار و خطرناکی به همراه خواهد داشت و همه از این خطرات در امان نخواهند ماند و شاهد گسترش بیشتر بیماری در استان خواهیم بود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در صورت بروز شرایط بحرانی در برخی از مناطق استان که وضعیت نگران کننده اعلام شود قطعا برای حفظ جان و سلامتی مردم شریف استان نسبت به اجرای قرنطینه در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد و با هرگونه اقدامی که سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازد با جدیدت برخورد می شود.

مرادنیا یادآرو شد: خوشبختانه اکثر مردم استان همکاری مناسبی در اجرای اقدامات پیشگیرانه در استان داشته اند و اگر کسی با سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی موجب آسیب زدن به سلامت مردم شود قطعا حق دیگران را پایمال کرده و سلامتی همه را به مخاطره انداخته و در نهایت مجددا همکاری و همراهی جدی مردم و مسئولان را در این مدت خواستاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز