خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر در گفت و گو با ایلنا؛

پیشنهاد تعطیلی حمل ونقل عمومی پایتخت در جلسه هیات دولت مسکوت ماند/ فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی از بی‌تصمیمی خارج شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۰۴۲

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به ارسال پیشنهاد شورا به هیات دولت درخصوص تعطلی متروی تهران گفت: پیشنهاد تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی از طریق شهردار تهران، به هیات دولت و ستاد ملی ارسال شد اما موضوع مسکوت مانده و تصمیمی گرفته نشده است.

علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران مبنی بر اینکه تعطیلی خطوط حمل و نقل عمومی پایتخت باید از سوی شورای شهر تهران ابلاغ شود، گفت: آنچه دکتر زالی فرمانده ستاد استانی مطرح کرده اند اظهارنظر عجیبی است. تهران پایتخت کشور است و تصمیماتی در این سطح حتماً باید در راستای سیاست ها و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که رهبری تصمیمات آن را در حکم تصمیمات شورای عالی امنیت ملی دانسته اند، اتخاذ شود. 

او با اشاره به طرح پیشنهاد تعطیلی حمل و نقل عمومی از سوی شورای شهر تهران در جلسه هیات دولت تصریح کرد: وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی شکل می گیرد، طبیعتا تصمیماتی نظیر تعطیلی حمل و نقل عمومی پایتخت با دامنه تاثیرگذاری گسترده ای که دارد، در این ستاد تصویب شود. در شرایط عادی، تغییرات در روند فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی، سیر قانونی روشنی دارد. در شرایط فعلی هم شورا در راستای هماهنگی با ساختار فعلی مدیریت بحران کرونا، برای اینکه در کار ستاد ملی اختلال ایجاد نکند و در ساختار تعریف شده مدیریت بحران کرونا حرکت کند؛ پیشنهاد تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی را از طریق شهردار تهران، به هیات دولت و ستاد ملی ارسال کرده است. اما شگفت آور است که موضوع مسکوت مانده  و تصمیمی گرفته نشده است. اما مثلا پیشنهاد دیگر ما در موضوع تعطیلی کامل بوستان ها، مورد تایید قرار گرفت و جهت اجرا ابلاغ شد.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: اما در بحث حمل و نقل عمومی اظهار نظر شفاهی که به ما منتقل شد  به این مضمون بود که تعطیلی کامل حمل و نقل عمومی تبعاتی به همراه دارد و این موضوع را مسکوت گذاشتند. 

اعطا با تاکید بر پافشاری شورای شهر تهران برای تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت ادامه داد: شورا بر پیشنهاد خود مبنی بر تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی تا ۱۶ فروردین و تصمیم گیری سریع، تاکید و پافشاری دارد. 

او با اشاره به آمار تردد در متروی تهران طی ۶ روز نخست سال جاری گفت: طی ۶ روز نخست سال ۹۹، حدود ۷۱۴ هزار نفر برای تردد از مترو استفاده کرده اند. یعنی به طور متوسط، روزانه قریب به ۱۱۹ هزارنفر در تهران از مترو استفاده کرده اند. هرچند این آمار، نسبت به همین ایام در سال ۹۸ کاهش قابل ملاحظه ای داشته است، اما بالاخره توجه کنیم در فضاهای بسته ای در شهر، که ضدعفونی آن نیز چندان ساده نیست، و باوجود سیستم تهویه نیز، هوای آلوده منتقل می شود و انتشار می یابد چه حجمی از شهروندان در حال رفت و آمدند.

اعطا با اشاره به اینکه در برخی از کشورها سیستم حمل و نقل عمومی محدود و در برخی تعطیل شده است تصریح کرد: مطالبه شورا این است که نحوه فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی از بی تصمیمی خارج شود و ستاد ملی مقابله با کرونا و هیات دولت، به تصمیم روشن و قاطعی برسند چرا که شیوع سریع ویروس کرونا از طریق حمل و نقل عمومی، امری اثبات شده است. 

 سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه گفت: میانگین روزانه سفر با مترو در ۶ روز ابتدایی سال جاری در حدود ۱۱۹ هزار نفر در روز  بوده است. هرچند این عدد نسبت به سال قبل، کاهش جدی دارد، اما باید توجه کرد همین آمار نیز در یک فضای محدود به صورت روزانه، چه تبعاتی می تواند به همراه داشته باشد.

 اعطا گفت: پیشنهاد ما روشن است؛ توقف سیستم حمل و نقل عمومی تا ۱۶ فروردین.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز