خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

درخواست انجمن بیماران تالاسمی ایران از بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۳۸۱

مدیر‌عامل انجمن تالاسمی ایران گفت: از معاونت ارزی بانک مرکزی خواهشمندیم تا تخصیص ارز برای شرکت‌های تامین کننده داروی بیماران تالاسمی را در اولویت قرار دهد.

«یونس عرب» مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با مشکلات دارویی بیماران تالاسمی، به دلیل توقف فعالیت‌های بانک مرکزی که می‌تواند موجب مرگ بیماران مذکور شود، گفت: بیش از یک ماه است که بیماران تالاسمی مانند دیگر بیماران، کادر درمانی و جامعه درگیر مشکلات بوجود آمده در خصوص شیوع کرونا در نقاط مختلف کشور هستند. بیماران ما از یک سو گرفتار قرنطینه هستند و از سمت دیگر تنها شرکت تولید‌کننده داروی تزریقی برای بیماران تالاسمی در کشور، برای ارز واردات ماده اول دچار مشکل شده است. که البته این به  عدم ارزرسانی به این شرکت است. در صورت استمرار این اتفاق تا چند روز دیگر، ما با کمبود داروی شدید تا خرداد ماه مواجه خواهیم شد. 

مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران گفت: اگر ما در خرداد ماه با این مشکل مواجه شویم، اتفاقات ناخوشایندی را برای بیماران تالاسمی شاهد خواهیم بود. در این راستا، از معاونت ارزی بانک مرکزی خواهشمندیم تا تخصیص ارز برای شرکت‌های تامین کننده داری بیماران تالاسمی را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز