خبرگزاری کار ایران

ثبت اطلاعات ۸۰ درصد جمعیت استان تهران در سامانه سیب/ حساس سازی جامعه نسبت به پیگیری اقدامات بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۲۰۷

استاندار تهران در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور به تشریح اقدامات ستاد مقابله با کرونا استان تهران پرداخت.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور ضمن تبریک سال نو و تشکر از اقدامات ارزشمند جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در استان تهران با توجه به شرایط خاص استان به لحاظ جمعیت و تراکم جمعیتی، اقدامات پیشگیرانه با تعریف سلامت به عنوان تعهد سیاسی همه ارکان دولت و حاکمیت پیگیری شده است.

وی ادامه داد: تمام امکانات استان به کار گرفته شده است تا با همکاری و حمایت دکتر زالی به عنوان فرمانده ستاد استانی مقابله با کرونا بتوانیم اقدامات موثری را در سطح استان تهران انجام دهیم.

استاندار تهران سپس بیان کرد: ۴۰۲ بهورز در ۳۴۷ خانه بهداشت مشغول فعالیت هستند تا در زمینه ارتقاء آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها فعالیت کنند، همچنین ۲۷۰۰ مراقب سلامت نیز هریک با خط تلفنی مستقل، آگاهی بخشی و حساس سازی اعضای جامعه نسبت به رعایت نکات بهداشتی را انجام می‌دهند.

ثبت اطلاعات ۸۰ درصد جمعیت استان تهران در سامانه سیب

محسنی بندپی سپس عنوان کرد: ۵۵ مرکز جامع خدمات سلامت فعال هستند که ۱۹ مرکز به صورت شبانه روزی و ۳۶ مرکز ۱۶ ساعته فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان تهران به سامانه سیب متصل شده اند گفت: ۲۹ بیمارستان دولتی در سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران، بیمارستان ارتش و بیمارستان بقیه الله سپاه مسئول خدمات رسانی به مردم هستند.

حجم سفرها نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش یافته است

استاندار تهران با بیان اینکه رشد شتابان ابتلا به ویروس کرونا در استان تهران متوقف شده اظهار داشت: از ۲۷ اسفندماه تا ۴ فروردین ماه براساس اعلام ۱۲۱ پایگاه هلال احمر در سطح استان تهران که تب سنجی انجام می دهند ۵۷۰ هزار خودرو از استان خارج شده اند.

محسنی بندپی افزود: بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از استان تهران خارج شده اند که در مقایسه با سال گذشته ۵۲ درصد کاهش حجم سفرها را شاهد بودیم و از این تعداد ۳۱۱۸ نفر که تب بالای ۳۸ درجه داشتند برگشت داده شده و به مرکز درمانی ارجاع شدند.

ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای استخدام کادر درمانی و پرستاری در تهران

وی با بیان اینکه تب سنجی در مورد بازگشت مسافران نیز انجام می‌شود گفت: از آنجا که استان تهران معین چند استان دیگر است در زمینه به کارگیری کادر پزشکی و پرستاری با توجه به عدم استقبال از طرح نیروهای ۸۹ روزه و بازنشستگان و عدم تخصص نیروهای داوطلب به سازمان استخدامی تاکید شود تا مجوز استخدام برای سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی صادر شود.

استاندار تهران همچنین تصریح کرد: در راستای تعهد سیاسی استان از اعتبارات در اختیار، فرمانداری ها ۱۷۰ میلیارد تومان به سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران کمک مالی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز