خبرگزاری کار ایران

ارجاع ۶۲۴۴ نفر به نظام سلامت در راستای طرح غربالگری کووید ۱۹

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۹۵۰

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشوراعلام کرد: ۶۲۴۴ نفر در راستای طرح غربالگری کووید ۱۹ به نظام سلامت ارجاع داده شدند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی؛ رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور درباره آخر آمار غربالگری در ۱۹ استان کشور گفت: با توجه به شرایط حساس و تردد بیش از حد مردم و مسافرین به شهرهای شمالی کشور اجرا طرح غربالگری و تب سنجی در کشور آغاز شد.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵۱ پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه‌ها برای کنترل مسافرین و شناسایی افراد مشکوک در حال فعالیت هستند.

سلیمی با اشاره به استقرار ۳۹۴ پست موقت گفت: در هر پست ۴ نفر نیروی آموزش دیده از نجاتگران، اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در حال بازرسی سلامت مسافرین هستند.

وی ادامه داد: این طرح با هماهنگی استانداری‌ها و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، راهداری و ضابطین قوه قضائیه در حال انجام است. 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به گزارش تجمیعی خدمات گیرندگان در سطح کشور تا ساعت ۲۴ مورخ ۹۹ / ۰۱ / ۰۴  گفت: تعداد پست‌های فعال در سطح کشور ۸۵۱ پست است و تاکنون  ۱۱٫۴۱۳۰۸۴۴ نفر (به طور میانگین روزانه بیش از ۱ میلیون و صد هزار نفر) کنترل شده‌اند. همچنین  بیشترین افراد کنترل شده در روز تعداد ۱٬۵۲۹٫۸۵۱ نفر بوده بوده و تعداد  ۳٫۸۹۴٫۰۷۶ دستگاه خودرو کنترل شده است. 

وی افزود: ۹٬۹۲۲ نفر با علائم تب به نظام سلامت ارجاع شدند، اما بیشترین افراد ارجاع شده  در روز ۳ فروردین تعداد ۱٫۶۹۹ نفر بوده است. ما در حال حاضر ۳۹۵۰ نفر نیروهای فعال در پستها داریم و از ۸۸۸ دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی برای این امر استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز