خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

مسئولیت نشناسی برخی افراد خیلی خودخواهانه است

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۷۵۰

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشت از سفرهای نوروزی در روزهای آینده اجتناب ناپدیر است و قطعا تاثیر منفی خود را در شیوع بیماری کرونا خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ویدئو کنفرانس برگزار شده در وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات دکتر زالی که موج بازگشت مسافران اوضاع  را بدتر می‌کند، وزارتخانه برای آن زمان چه تدبیری اتخاد کرده است؟ گفت: به هر حال هر رفتی بازگشتی خواهد داشت، اقدامات پیشگیرانه ما عمدتا متوجه این بود که مسافرت‌ها محقق نشود که بخشی از آن محقق نشد و بخشی دیگر محقق شد.

جهانپور ادامه داد: بازگشت‌ها به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و حدالمقدور در مبادی ورودی شهرها به خصوص شهر تهران تیم‌های سلامت مستقر شده‌اند و ارزیابی و پایش افراد را انجام می‌دهند  و حداقل تب سنجی و مراقبت از افراد انجام خواهد شد تا بتوانیم افراد مشکوک را به مراکز درمانی یا در صورت لزوم به مراکز قرنطینه ارجاع دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: بازگشت از سفرهای نوروزی در روزهای آینده اجتناب ناپدیر است و قطعا تاثیر منفی خودش را در شیوع بیماری کرونا خواهد گذاشت. مسئولیت نشناسی برخی افراد خیلی خودخواهانه است باید تاکید کنیم که اکثریت مردم در خانه مانده‌اند و این قرنطینه خودخواسته و داوطلبانه را برای کمک به پیشگیری محقق کرده‌اند و این اقدام  قابل تقدیر است. ولی درصد کمی از افراد سفرهای غیرضروری انجام داده‌اند و در برخی از تفرجگاهها تجمع داشته‌اند که ما هم آن را انکار نمی‌کنیم اما این رفتار بسیار خودخواهانه است.

وی با اشاره به استفاده از قوه قهریه برای آن دسته از افرادی که نکات لازم را رعایت نمی‌کنند گفت: حتی برخوردهای قهری از نظر مقررات و از نظر ما منعی نخواهد داشت و در صورت لزوم انجام می‌شود. ما نگرانیم ولی با توجه به کاهش سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته در عین حال به نیمه پر لیوان هم امیدواریم تا انشالله زنجیره انتقال تا حد زیادی قطع شود و شاهد یک پیک انتشار بیماری در روزهای آینده نباشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: البته با توجه به اینکه بیماریابی فعال‌تری  توسط سامانه  salamat.gov.ir در روزهای اخیر داشته‌ایم قاعدتا تعداد بیشتری از ابتلا امروز و روزهای آینده گزارش خواهیم کرد و بخش دیگر آمار علاوه بر شناسایی افراد از طریق سامانه salamat.gov.ir  می‌تواند به علت سفر و تردد افراد بوده باشد.

جهانپور در پاسخ به این سوال که با توجه به درخواست دکتر زالی در رابطه با تعطیلی ادارات تا 15 فرودین چرا ادارات از فردا دایر هستند؟ گفت: فعلا درباره ادامه تعطیلی ها ابلاغیه‌ای داده نشده اگر نیاز باشد در این خصوص اطلاع رسانی انجام خواهد شد ولی هرچه که باشد با تایید رییس جمهور ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز