خبرگزاری کار ایران

جهانپور خبر داد:

۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۷۱۵

​سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار ابتلا به کرونا ویروس در ایران گفت: طبق اطلاعاتی که امروز از ۵۶ آزمایشگاه مورد تایید اطلاعاتی دریافت کردیم از ظهر دیروز تا به امروز تعداد ۱۴۱۱ نفر تعداد مبتلایان قطعی کووید ۱۹ بوده است و  به طور کل تعداد ۲۳ هزار و ۴۹ بیمار دچار ابتلا قطعی کرونا هستند.

وی درباره آمار بهبود یافتگان مبتلا به کرونا گفت: همچنین تعداد ۸۳۷۶ نفر از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند.

جهانپور در خصوص آمار فوتی‌های بر اثر کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته گفت: متاسفانه تعداد ۱۲۷نفر از بیماران جان باختند که جمع کل فوتی ها به ۱۸۱۲ نفر رسیده است.

جهانپور افزود: بیش از ۳۶ میلیون نفر از هموطنان طریق خود اظهاری در سامانه سلامت مورد بررسی قرار گرفتند. امروز بیش از ۶ هزار تست قطعی کوید ۱۹ در ۵۶ آزماشگاه انجام می‌شود که تا روزهای آینده می‌تواند به روزانه ۱۰ هزار تست در روز برسد. برای اینکه استانها ‌انگیزه لازم راداشته باشند تلاش مان این است که از امروز تعداد موارد کلی شناسایی شده جدید را به شکل کلی اعلام و سعی می‌کنیم آمار تفکیکی ندهیم.

وی افزود: ۸۰ درصد از متوفیان افراد بالای ۶۰ سال و با سابقه بیماری بودند. همچنین  میانگین سنی طبق آخرین یافته‌های ما حدود ۵۹ سال است در عین حال که در کشور ما ۶۴ سال گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۶.۸ درصد  مبتلایان مرد و ۴۱.۴ درصد آنها زنان هستند. همچنین ۶۰ درصد از درگذشتگان مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین یک سوم از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند حداقل دارای یکی از بیماری‌های زمینه‌ای یا مصرف کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند.

وی افزود: متاسفانه ۳۰ درصد از متوفیان نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشته اند. مطابق آمار ۱۵.۸ درصد  موارد شدید ابتلا به کرونا بوده‌اند که ۱۲.۳ درصد آنها در بخش مراقبت های ویژه  تحت درمان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز