خبرگزاری کار ایران

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در گفت‌وگو با ایلنا:

نگرانیم تعطیلات موج دوم کرونا را تحمیل کند/ اختصاص ۷۵ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۲۵۳

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان درباره وضعیت این استان گفت: در حال حاضر گیلان به شرایط بهتری رسیده، اما فقط نگرانیم که تعطیلی‌ها موج دوم شیوع کرونا را به ما تحمیل کند.

«محمد حسین قربانی» نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت استان گیلان و آمار قابل توجه فوتی‌های این استان بر اثر کرونا گفت: نمی‌توان گفت که همه این فوتی‌ها مبتلا به کرونا بوده‌اند، خیلی از افراد شبه آنفولانزا، علائم زمینه‌‌ای، علائم حاد تنفسی و بیماری‌های صعب العلاج و... داشتند که  این موارد می‌تواند عامل فوت باشد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان گفت: ضمن اینکه از همه آنهایی که به بیمارستان‌ها آمده‌اند، تست گرفته نشده، روزهای اول اسفند تا حدود ۱۲ تا ۱۵ اسفند ۹۸ استان گیلان شرایط  بسیار نامناسبی داشت و حتی قطب اول استان‌های کانون بود، اما اکنون گیلان در رتبه‌های چهارم و پنجم به لحاظ شرایط ابتلا قرار دارد و وضعیت آن نسبت به برخی از شهرها  بهتر است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط ما خوب است و وضعیت درمان به شرایط پایدار رسیده است و توانستیم حریف میدان شویم. همچنین نمودار وضعیت استان ما چند روزی است که در یک جایگاه ثابت قرار گرفته و اگر همین روند را ادامه دهیم، می‌توانیم شرایط خوبی داشته باشیم، اما فقط نگران این هستیم که تعطیلی‌ها موج دوم شیوع کرونا را به ما تحمیل کند. 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر در خانه ماندن مردم و عدم مسافرت آنان گفت: اگر مردم رعایت کنند، به گیلان مسافرت نکنند و تلاش داشته باشند تا ۱۵ فرودین در خانه بمانند، امیدواریم شرایط مان بهتر شود.

قربانی درباره تامین تجهیزات برای کادر درمان مانند لباس ایمن، ماسک و دستکش گفت: ما در مراکز و بیمارستان‌های دولتی در حال حاضر هیچ  کمبودی در زمینه تجهیزات نداریم.  

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه بیمارستان‌های خصوصی استان گیلان نیز ۷۵ درصد ظرفیت بستری و تخت‌هایشان را برای بیماران مبتلا به کرونا گذاشتند و این کار خوبی بوده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان اظهار داشت: ما توصیه و تاکید زیادی داریم که مردم به گیلان نیایند، آمدن مسافران به گیلان مصادف با به سوغات بردن بیماری کرونا است و حتی ممکن است منجر به از دست دادن عزیزان آنها شود. امسال حضور مردم در گیلان نسبت به سال گذشته کمتر بوده اما همین هم زیاد است و ما نگران وضعیت پس از نوروز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز