خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

۹۶۶ مورد ابتلای جدید به کرونا در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۰۱۷

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۹۶۶ مورد ابتلای جدید به کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز دوم فروردین ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰۶۱۰ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ۷۶۳۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است، افزود: متاسفانه با جان باختن ۱۲۳ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان گفت: غربالگری برای بیش از 30 میلیون نفر انجام شده که عدد قابل توجهی است و امیدواریم با مشارک سایر مردم رو به رو شویم و همه در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

وی افزود: ما به تناسب جمعیت در استانها شاهد یک تفاوت آماری هستیم. استان سمنان به صدر جدول آمده و تعداد بیماران در آنجا به نسبت جمعیت بالاتر از تمامی استانهای کشور قرار گرفته است.

او افزود: آن اقلیتی که ممکن است هشدارها را جدی نگرفته باشند، حتما رعایت کنند و بدانند که استان‌های مسافر پذیر ما امسال پذیرای مسافران نخواهند بود. تاکید می‌کنیم که از هر گونه تجمع و دید و بازدید جلوگیری به عمل بیاید.  اگر بتوانیم این روند را کنترل کنیم حتما در هفته یا هفته‌های بعد نتیجه آن را به شکل مشهود خواهیم دید.

به گفته جهانپور موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها به شرح زیر است:

تهران: ۲۳۲

قم: ۲۰

گیلان: ۵۷

اصفهان: ۱۰۱

البرز: ۵۵

مازندران: ۲۸

قزوین: ۵۹

گلستان: ۶

خراسان رضوی: ۵۷

فارس: ۲۲

لرستان: ۳۴

آذربایجان شرقی: ۷۲

خوزستان: ۳۱

یزد: ۵۲

زنجان: ۳۵

کردستان: ۷

اردبیل: ۶

کرمانشاه: ۵

کرمان: ۸

همدان: ۲۷

سیستان و بلوچستان: ۵

چهارمحال و بختیاری: ۲

ایلام: ۱۸

آذربایجان غربی: ۱۴

کهگیلویه و بویراحمد: ۱۲

خراسان شمالی: ۱

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز