خبرگزاری کار ایران

دستگیری دکتر قلابی کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۵۲۶

رئیس پلیس فتا از دستگیری مردی میانسال که خود را به کاربران فضای مجازی پزشک معرفی می کرد و برای درمان کرونا در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کرد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "تورج کاظمی" گفت: دوازدهم اسفندماه خبری دریافت شد که مردی در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به تبلیغ داروی گیاهی در خصوص درمان ویروس کرونا، مایع ضد عفونی کننده می پردازد و در حال فروش این دارو به شکل شربت و .... است.

رئیس پلیس فتا افزود: بررسی موضوع با هماهنگی مرجع قضائی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و صحت خبر تایید شد.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد تعدادی زیادی از کاربران فضائی با باور و اعتماد به تبلیغ های متهم، به ازای خرید اقلام دارویی غیر مجاز مبالغی را به حساب مدیر کانال ( دکتر) واریز کرده اند و این فرد با فروش شربت های تقلبی مبالغ هنگفتی را به دست آورده است .

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه هویت این مرد 46 ساله و مخفیگاه وی در حوالی غرب تهران شناسایی شد، ادامه داد: با دستور قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد و تعدادی داروهای گیاهی و مواد ضد عفونی کننده در مخفگیاهش کشف شد.

سرهنگ کاظمی در خصوص اظهارات متهم ابراز داشت: متهم در بازجوئی اولیه مدعی شد، دکترای تخصصی دارم و این دارو را با توجه به سابقه که در زمینه داروهای گیاهی داشتم، در لابراتوار شخصی حوالی خیابان انقلاب ساخته ام و با تبلیغ در شبکه های اجتماعی در بازار مصرف فروخته ام.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی مشخص شد که ادعای این مرد کذب بوده و وی فاقد مدرک پزشکی است عاجز از ارائه مدارک و مستندات است.

وی تصریح کرد: در استعلام گرفته شده از معاونت غذا و دارو مشخص شد کلیه اظهارات این دکتر قلابی کذب بوده و ماده تولیدی بر خلاف دستورالعمل های غذا و دارو و فاقد اعتبار علمی و درمانی است. 

این مقام سایبری با اشاره به اینکه پرونده به همراه متهم و داروی های کشف شده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای معرفی شد، تاکید کرد: تنها مرجع رسمی اخبار بهداشتی ویروس کرونا صدا و سیما است و شهروندان اطلاعات مورد نیاز خود را از همین منبع جستجو کنند.

این مقام پلیسی با آرزوی سلامتی برای هموطنان، گفت: انشاالله با رعایت موارد بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود هر چه زودتر این ویروس از کشورمان ریشه کن شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز