خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم خیلی توصیه ها را رعایت نمی‌کنند/ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۳۱۵

فرماندار تهران گفت: اتباع خارجی غیرمجاز هم می توانند بدون واهمه به مراکز درمانی مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کنند.

«عیسی فرهادی» فرماندار تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: امیدواریم در این دو هفته تعطیلی مردم رعایت کنند تا وضعیت بهتر شود. بیماری کرونا هیچ درمانی جز رعایت مردم ندارد.

وی ادامه داد: اگر مردم رعایت کنند تا زنجیره انتقال قطع شود، بیماری فروکش خواهد کرد، اما می بینیم که مردم خیلی رعایت نمی کنند. بارها و بارها به مردم هشدارهای لازم داده شده و از آنها خواسته شده است در خانه هایشان بمانند، چراکه تنها چاره درمان این بیماری حضور مردم در خانه هایشان است.

فرماندار تهران درباره مبادی ورودی شهر تهران گفت: نیروی انتظامی و هلال احمر در این مبادی حضور دارند و مسافران را کنترل کنند همکاری مردم خوب است، اما بیشتر از این ما انتظار همکاری داریم. اگر شایعه شود که یک پاساژ یا نانوایی بسته شده باعث نگرانی در میان مردم می شود، ما می خواهیم این مکان ها باز باشد، اما مردم در صورت ضرورت در خیابان ها حضور داشته باشند. وقتی مردم رعایت نکنند، آمار مبتلایان بالا می رود و همه ضرر می کنند. 

او در پاسخ به این سوال که اتباع خارجی غیرمجاز چنانچه بیمار شوند از ترس رد مرز شدن به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، آیا امکانی برای درمان این افراد وجود دارد که بدون واهمه از رد مرز شدن به مراکز درمانی مراجعه کنند؟ خاطرنشان کرد: اتباع خارجی غیرمجاز هم مانند افراد ایرانی می مانند و می توانند در خانه مانده و خودشان را قرنطینه کنند، اما چنانچه بیماری شان شدت گرفت هم برای مراجعه به بیمارستان و مرکز درمانی مشکلی ندارند و به همه خدمات ارائه می شود بدون اینکه از فرد سوال شود که به صورت مجاز در کشور حضور دارد و یا غیرمجاز.

وی درباره کودکانی که پدر و مادر هر دو به بیماری کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری می شوند و کودک بدون سرپرست باقی می ماند، تکلیف این کودک چه می شود؟ گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر این موضوع نداشته ایم، اما اگر چنین مواردی باشد وظیفه بهزیستی است که در خصوص نگهداری این کودک به صورت موقت اقدام کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز