خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار گیلان در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست کشوری قرنطینه گیلان نیست؛ نمی‌توانیم مستقل عمل کنیم/ استقرار ارتش در ورودی‌های منتهی به گیلان/ بیمارستان‌ها کفاف بستری بیماران استان را هم ندارند/ مرکز استان و ۱۶ شهرستان درگیر کرونا هستند

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۰۱۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از استقرار لشگر ۱۶ نیروی زمینی ارتش در ورودی‌های منتهی به گیلان خبر داد.

«محمود قاسم‌نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که همچنان شاهد ازدحام در مسیرهای منتهی به گیلان هستیم و سفرها به این استان ادامه دارد، آیا تمهیدی در این خصوص اتخاد نشده است؟ گفت: دستوری درباره ممنوعیت ورود خودرو به گیلان صادر نشده است. شخص رئیس‌جمهور دستور دادند که در چند استان از جمله استان‌های شمالی در خروجی استان‌ و شهرها، اکیپ‌هائی مستقر شوند و غربالگری مسافران را انجام دهند.  

وی در ادامه گفت: این اکیپ‌ها متشکل از نیروی انتظامی، هلال‌احمر، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و ارتش مستقر هستند. استقرار این نیروها جهتِ ضدعفونی و تب‌سنجی کسانی است که می‌خواهند از استان خروج یا ورود داشته باشند. این اقدامات بر تمام خودرو‌ها و افراد اعمال می‌شود.

 لشگر ۱۶ نیروی زمینی ارتش در تمام ورودی‌های منتهی به گیلان مستقر است

قاسم نژاد گفت: اگر افراد تب داشته باشند یا مشکوک به کرونا ویروس تلقی شوند، به حتم قرنطینه خواهند شد یا به مبدا سفر خود باز گردانده و یا به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند. 

وی افزود: از دیروز، لشگر ۱۶ نیروی زمینی ارتش در تمام ورودی‌های گیلان از جمله آزاد‌راه رشت و جاده قدیم ورودی به استان مستقر شده‌اند و تمام کنترل‌ها را انجام می‌دهند. 

او با تاکید بر این‌ موضوع که گیلان هفته‌های بدی را سپری کرده است، گفت: درخواست عاجزانه از مردم داریم که به شمال کشور سفر نکنند و فقط این یکبار به دلیل آلودگی سفر خود را به تابستان موکول کنند. ما در مرکز استان و ۱۶ شهرستان استان آلودگی به دلیل ویروس را داریم. 

سیاست کشوری قرنطینه شهر‌ها نیست، استان نمی‌تواند خودمختار تصمیم بگیرد

قاسم‌نژاد در پاسخ به این پرسش که توصیه‌ها برای افرادی که مسئولیت اجتماعی خود را درک می‌کنند، منطقی است، آیا فکر نمی‌کنید که برای غیر این افراد نیاز به اعمال قوانین سخت‌تر است؟ گفت: ما تابعِ سیاست ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم. این امکان برای ما وجود ندارد که به عنوان یک استان، تصمیم بگیریم و ورودی‌ها را مسدود کنیم. سیاست مدیریت ستاد کشوری هم بر این تمهید استوار نبوده است، اما دستور صریح رئیس‌جمهور این بوده است که تمام ورودی‌های شهرها، اقدام به ضدعفونی کردن خودروها و اقدام به معاینه ورودکننده‌ها کنند که این اقدام نیز در حال اعمال است. 

 بیمارستان‌های ما کفاف بستری بیماران استان را هم ندارد

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گفت: از مردم می‌خواهیم که از ورود به استان خودداری کنند. در حال حاضر بیمارستان‌های ما کفاف بستری بیماران استان را ندارد. اگر ۳۰۰ نفر به استان بیایند و ۵۰ نفر از آن‌ها بیمار شوند، ما تخت برای بستری آن‌ها نداریم. چون سیاست این است که مسدودی نداشته و غربالگری داشته باشیم، ما تنها می‌توانیم با توصیه از مردم خواهش کنیم؛ این درخواست عاجزانه است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی از ستاد کشوری مدیریت کرونا در زمینه انسداد ورودی‌ها داشته‌اید؟ گفت: یک نامه با امضای استاندار از طریق وزارت کشور به مدیریت کشوری دادیم. منتها یک تصمیم جمعی در کشور گرفته شده است. به هر حال آن‌ها تمام تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را در نظر گرفتند و این تصمیم را اخذ کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز