خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی مطرح کرد:

چرخش ویروس کرونا در کشور را کنترل کردیم /شناسایی تمام افراد در معرض خطر/ تعطیلی تمامی بقاع متبرکه تا پایان تعطیلات/مردم در خانه ماندن را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۱۹۴

وزیر بهداشت تاکید کرد که توانستیم چرخش ویروس را به شکل قابل توجهی کنترل کنیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی درباره بسیج ملی مقابله با کرونا گفت: 14 میلیون نفر در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند که در این طرح تاکنون 73 هزار 435 نفر علامت‌دار بودند بعد از بررسی‌های انجام شده در مراکز جامع بهداشت و خانه بهداشت 3 هزار و 415 نفر به بیمارستان ارجاع شده‌اند و 1605 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و مابقی به مراکز بینابینی ارجاع یا با نسخه به منزل هدایت شده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح غربالگری توانستیم افرادی که در معرض خطر هستند را به‌شدت ایزوله کرده و تحت مداوا قرار دادیم. تمام افراد در معرض خطر را شناسایی کردیم و توانستیم این زنجیره ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها بدون هماهنگی قبلی قطع کنیم  و توانستیم چرخش ویروس را به شکل قابل توجهی کنترل کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:  امیدواریم با این سرعت در روزهای آتی کل کشور را تحت پوشش قرار دهیم و نقاط مبهم در کشور نداشته باشیم. استانداران به‌عنوان متولی اصلی این طرح کنار فرماندهان بسیج و سازمان‌های مردم‌نهادی که این کار بزرگ ملی را خلق کردند.

نمکی با بیان اینکه طرح غربالگری مورد تایید رهبر انقلاب است گفت: رهبر انقلاب نیز این طرح را تایید و رییس‌جمهور از این طرح حمایت کردند و این طرح با حمایت جدی دستگاه‌ها پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در تاریخ پس از انقلاب چنین تفاهم و همدلی و وفاقی بین دستگاه‌های کشور حاکم نبوده و از تمامی دستگاه‌ها تشکر ویژه دارم. با یک پیام وزارتخانه تاکنون مجلس یا بقاع متبرکه تعطیل نشده‌اند اما امروز همه بقاع متبرکه اعلام کرده‌اند با ما همراهی لازم را دارند. همچنین تا پایان تعطیلات تعطیل هستند. تولیت حرم امام‌رضا نیز همراهی لازم را با ما داشته است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طرح غربالگری در مبادی ورودی استان‌ها نیز در 13 استان که اسامی و شهرهای آن اعلام شده انجام می‌شود و در خروجی شهرها اکیپ‌هایی متشکل از ناجا، هلال‌احمر و همکاران را در دانشگاه علوم پزشکی مستقر کرده‌ایم. شیوه ما این است که همه افراد در خودروهای عبوری را چک می‌کنیم. اگر افراد مشکوک و آلوده را پیدا کنیم به سیستم قرنطینه که در اولین مرکز ایجاد کردیم هدایت و کار را دنبال می‌کنیم.

نمکی با بیان اینکه با درخواست ما اماکن مقدس در قم شیراز و مشهد تعطیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر 25 درصد ایزیلاسیون را به 40 درصد برسانیم می‌توانیم  50 درصد کاهش مرگ‌ومیر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم در خانه ماندن را جدی بگیرند. کرونا جدی است و عوارض آن جدی است. تا پایان تعطیلات به ما فرصت دهند و مطمئن باشند این فرصت بزرگی خواهد بود که این بیماری را بشکنیم. باز هم تاکید می‌کنم تا 15 فروردین در خانه بمانید و به سفر نروید. تیم بهداشت و درمان با این طرح ملی قطعا می‌تواند این اپیدمی را کنترل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز