خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نیاز آسایشگاه کهریزک به متخصص عفونی/ قرنطینه مبتلایان و مشکوکان کرونا در ساختمانی ویژه/ با کمبود گان، ماسک‌ و ظروف یکبار مصرف مواجهیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۰۰۵

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به قرنطینه مبتلایان و مشکوکان کرونا در ساختمان شکوفه‌ها از نیاز کهریزک به متخصص عفونی خبر داد.

«محمدعلی احمدی تنکابنی» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خیریه کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با شرایط این موسسه در پی شیوع کرونا در کشور، گفت: با تمام تلاش‌هایی که همکاران ما در این موسسه انجام دادند، متاسفانه این ویروس به داخل موسسه کهریزک هم ورود کرد. ما اولین ناقل را از یک هفته پیش پیدا کردیم، از اولین مصوبات کمیته این بود که یک ساختمان را به نام ساختمان شکوفه‌ها خالی کردیم و به عنوان ساختمان قرنطینه معین در نظر گرفته شد. 

وی افزود: این ساختمان در نظر گرفته شده است که اگر مددجویان یا پرسنل موسسه ناقل شوند از دیگران جدا و در داخل این ساختمان قرنطینه شوند. اولین نفری که ناقل شد، به طبع آن افرادی که حدس می‌زدیم مشکوک باشند، از آن‌ها تست گرفته شد و به سرعت در بخش شکوفه‌ها قرنطینه شدند. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خیریه کهریزک، بیان کرد: علاوه بر این، اولین مورد کرونا که شناسائی شد، کل آسایشگاه‌ها را قرنطینه کامل کردیم و از آنجایی که فضای بیمارستان‌های شهر آلوده است، ما هم مددجویان و هم پرسنل‌ آسایشگاه را در بخش شکوفه‌ها قرنطینه می‌کنیم و از ارجاع آن‌ها به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کنیم. آنچه نیاز امروز کهریزک است، حضور متخصص یا متخصصان عفونی در آسایشگاه است تا ما را در رابطه با بیماریابی و معاینه افراد مشکوک و مبتلایان یاری کنند. 

احمدی در ادامه گفت: شیفت‌های همکاران ما هر ۱۴ روز تغییر می‌کند؛ یعنی هر نفری که وارد می‌شود موظف است ۱۴ روز در آسایشگاه بماند. تمام ملاقات‌‌ها، پذیرش‌ها و مرخصی‌‌ها در آسایشگاه لغو شد و هرگونه ورود مواد غذائی خوراکی به داخل کهریزک ممنوع شده است. تا آنجا که ممکن است ما رفت و آمد به آسایشگاه را ممنوع کرده‌ایم. 

احمدی در ارتباط با تجهیزات مورد نیاز کهریزک گفت: ما سعی می‌کنیم تمام تجهیزات بیمارستانی لازم را برای مرکز شکوفه‌‌ها تهیه کنیم. البته ممکن است اقلام مورد نیاز به دست ما نرسد یا آنچه به بیمارستان‌ها داده می‌شود به آسایشگاه داده نشود. در حال حاضر ما در تهیه گان، ماسک‌های N95، پارچه‌های شمعی و ظروف یکبار مصرف در مضیقه هستیم و جزو کسرهای ما حساب می‌شود.

وی افزود: بخش بودجه برای این اقلام یک وجه است، اما تهیه این اقلام مسئله دیگری به شمار می‌آید. ممکن است بودجه آن فراهم شود، ولی اینکه ماسک از کجا خریداری بشود معضل مهم‌تری است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خیریه کهریزک، بیان کرد: در برخی شبکه‌‌های اجتماعی اظهار می‌شود که کرونا در آسایشگاه کهریزک به صورت اپیدمی درآمده است، در حالی که موارد ابتلا محدود است و همکاران ما شبانه‌روز در تلاش هستند تا در همین حد باقی بماند و گسترش پیدا نکند. شیوع بیماری در آسایشگاه کهریزک بحرانی نیست، اما کمبود تجهیزات امروز برای ما بحران محسوب می‌شود.

وی افزود: واحد توانبخشی ما بصورت جهادی در حال تولید ماسک، گان و لباس استریل است، اما همچنان با کمبود روبه‌رو هستیم، همه بخش‌های ما امروز به این اقلام نیازمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز