خبرگزاری کار ایران

بسیجِ امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای همکاری با «ستاد ملی مقابله با کرونا»

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۹۸۴

​سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، اقدامات این دانشگاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، اقدامات این دانشگاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و البته درمان بیماران را در ۸ محور دسته‌بندی کرد و گفت: در اولین اقدام، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های پزشکی و واحدهای سراسر کشور با ستاد کرونا کشور مستقر در وزارت بهداشت هماهنگ شده و تمام دستورالعمل‌های ستاد را اجرا کردند. همچینن واحدهای دانشگاهی تعطیل و ضدعفونی کردن خوابگاه ها و واحدها طبق دستورالعمل‌ها انجام شد.

وی افزود: در دومین اقدام؛ توان پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کنترل شیوع کرونا، به طور کامل در اختیار ستاد ملی کرونا و بیمارستان ها قرار گرفت.

حیدری با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد پرستاران کشور از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند که این ظرفیت هم اکنون در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است، اظهار داشت: دانشجویان پزشکی و پرستاری که در ترم های بالا در حال تحصیل هستند و تجربه و دانش کافی برای مقابله با این اپیدمی را دارند، همکاری خود را با ستاد ملی کرونای کشور آغاز کرده‌اند.

وی در توضیح محور سوم فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: کادر درمانی و پزشکی دانشگاه اعم از اساتید و اعضای هیأت علمی نیز برای ساماندهی و پژوهش های کاربردی در این زمینه فعالیت دارند و همپای دانشجویان برای مقابله با این ویروس بسیج شده اند. کادر درمانی دانشگاه مطابق با بخشنامه های ستاد ملی کرونا، با محدودیت در اخذ مرخصی، برای کنترل سریع‌تر این اپیدمی فعالیت می کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محور چهارم فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص بیمارستان هاست، گفت: تمام بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای تهران، یزد، تبریز، اردبیل، شاهرود و... برای پذیرش بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در اختیار جامعه پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفتند. ظرفیت های درمانگاهی و بیمارستانی برای خدمت به جامعه در نظر گرفته شد که در این راستا با محدودیت در پذیرش بیماران غیراورژانسی، همه ظرفیت بیمارستانی دانشگاه در خدمت مقابله با کرونا قرار گرفته است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در محور پنجم تمام ظرفیت واحدها اعم از خوابگاهی و آشپزخانه برای نقاهتگاه بیماران کرونایی در اختیار شورای تامین استان ها قرار گرفت. همچنین ساختمان خوابگاهی چند واحد برای تبدیل به نقاهتگاه در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی استان ها قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه از ظرفیت های املاک و ساختمان های دانشگاه برای قرار گرفتن تخت و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی استفاده می شود، گفت: ساختمان ها و خوابگاه های واحدها به عنوان نقاهتگاه در اختیار شورای تأمین استان قرار گرفته و آشپزخانه واحدها نیز برای تامین غذای نقاهتگاه ها خدمت می کنند. دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی کرده تمام واحدها در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دارد و به واحدها نیز ابلاغ شده هر واحدی که نیاز به احداث تخت بیمارستانی در آن باشد، با شورای تامین استان و دانشگاه های علوم پزشکی همکاری کند.

وی با تأکید بر اینکه محور ششم فعالیت و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آموزش مجازی دانشجویان است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای ظرفیت یک میلیون دانشجویی خود در همه مقاطع تحصیلی، زمینه آموزش مجازی را فراهم کرده است. در این راستا کلاس هایی مجهز به آموزش از راه دور برای تدریس استادان در نظر گرفته شده و فیلم آموزش ها ضبط و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مزیت استفاده از خدمات موبایلی نیز در واحدها درنظر گرفته شده که در این راستا واحد الکترونیک و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری این واحد هم به آموزش مجازی واحدهای سراسر کشور کمک می کند، افزود: از سوی دیگر مدارس سما هم با استفاده از توان نرم افزاری خود و راه اندازی کانال های مجازی، اقدام به آموزش مجازی و آنلاین به دانش آموزان کرده اند. در روزهای اخیر کانال دانشگاه آزاد اسلامی هم در اپلیکیشن روبیکا راه اندازی شده که می تواند به آموزش های آنلاین و منسجم کمک کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محور هفتم درباره تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک های بهداشتی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است.‌ شرکت های دانش بنیان و فناور دانشگاه برای کمک به تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی بسیج شدند و در اکثر واحدها مانند شهرقدس و دزفول با کسب مجوزهای لازم، خط تولید مواد ضدعفونی کننده آغاز شده است. در برخی واحدها نیز که در حوزه نساجی فعالیت داشتند (واحدهای اراک و یزد) تولید ماسک و لباس های ضدعفونی آغاز شده که با تولیدات ماسک، لباس ها و مواد ضدعفونی، بخش عظیمی از نیاز استان ها به این مواد بهداشتی تامین شده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره محور هشتم نیز توضیح داد: جهادگران و دانشجویان غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مقابله با کرونا، فعالیت می کنند که با تشکیل گروه های جهادی اقدام به ضدعفونی معابر شهری و ساختمان های آموزشی کردند.‌ در بخشی از استان های درگیر مانند قم و گیلان جهادگران دانشگاه آزاد اسلامی در مراکز درمانی، برخی از فعالیت های خدماتی را به عهده گرفتند.

حیدری در پایان، از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت دفاع در زمینه بکار گیری فضای زیرساختی در شهرهای مختلف، به منظور پشتیبانی بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان، خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز