خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

چاپ کتاب‌های درسی سال آینده متوقف نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۹۰۲

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد که چاپ کتاب‌های درسی سال آینده متوقف نشده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور برخی فعالیت‌ها به‌ خاطر پیشگیری از شیوع کرونا متوقف و یا نیمه تعطیل است، ولی خوشبختانه با همت همکاران زحمت‌کش ما در شرکت افست و شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی، وقفه‌ای در روند چاپ‌سپاری کتاب‌های درسی سال ۹۹ به‌وجود نیامده و برای مهر ۹۹ کتاب‌های درسی کاملا آماده است.

مشکلی در چاپ و توزیع کتب درسی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ وجود ندارد

 وی بیان کرد: هرچند یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها و چالش‌های ما در اوایل امسال، مسأله تأمین کاغذ بود، ولی به لطف خدا و همت همکاران، این مشکل مرتفع و کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به موقع توزیع می‌شود.

وی همچنین از معلمین دغدغه‌مند و متعهد تشکر کرد که نسبت به امر آموزش دانش‌آموزان، تلاش می‌کنند و با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی و ابزارهای سمعی-بصری، کلاس‌ها را ادامه داده و دانش آموزان همچنان از زحمات و تلاش‌های مستمر معلمین در آموختن محتوای درسی، بهره می‌برند.

نقدهای وارد بر تدریس از طریق رسانه ملی باید اصلاح شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: با تعامل خوب و سریع با صدا و سیما ضمن بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی و تغییر شیوه تدریس به شکل غیر حضوری با استفاده از ابزار رسانه‌ای، فضای آموزش و رسالت آموزشی ادامه یافته است. البته در این راستا به جهت اقتضائات پیش آمده و شتاب صورت گرفته نقدها و نواقصی هست که می‌بایست در ادامه مسیر اصلاح شود.

ارسال شیوه نامه سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی آینده به استان‌ها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: اخیرا شیوه نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ارسال شده است و ثبت سفارش گروهی و انفرادی از ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۹ لغایت ۸ تیرماه صورت می پذیرد و از اول اردیبهشت ماه فرایند توزیع استانی شروع خواهد شد. همچنین از تاریخ ۱۷ تیرماه لغایت ۳۱ شهریور ماه سامانه قابلیت اصلاح سفارش‌های ثبت شده را خواهد داشت.

وی گفت: برای دقت و بهبود توزیع کتاب‌های سال ۹۹، ستادی در هر استان تشکیل می‌شود که با نظارت مدیرکل آموزش و پرورش استان، روند سفارش و توزیع کتاب‌ها تسریع و تسهیل شود.

مشارکت کتاب فروشی‌ها در توزیع کتاب‌های درسی

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم گفت: باتوجه به درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد با هدف حمایت از کتاب فروشی‌ها در توزیع کتب درسی، این بخش هم بتوانند مشارکت داشته باشند و سامانه الکترونیکی توزیع، طوری طراحی شده که امکان تهیه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها هم وجود داشته باشد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهارداشت: علی‌رغم برخی اشکال‌تراشی‌ها، خوشبختانه روند کار سازمان با هماهنگی مناسبی که بین بخش‌های مختلف سازمان و بخصوص مسئولان حوزه‌های تربیت و یادگیری و بخش طراحی و تولید بسته‌های یادگیری وجود دارد، روند مطلوبی است. اصلاح ساختار سازمان زمینه مشارکت فعالان تربیتی و آموزشی غیردولتی را فراهم می‌کند و مجال اجرای سیاست چندتأ‌لیفی و نیز مشارکت استان‌ها در تألیف کتب درسی و تولید بسته‌های یادگیری را میسر می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۸ با مشخص شدن هشت کلان پروژه تحولی سازمان، مسیر آینده به‌درستی ترسیم شده و مجموعه سازمان پژوهش با ریل‌گذاری جدید تشکیلاتی می‌تواند رسالت تربیتی و تحول خود را در راستای اجرای کامل برنامه درسی ملی تحقق بخشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وی ضمن تشکر، همدلی و هم‌افزایی همکاران سازمان پژوهش، عید نوروز و مبعث را به همکاران تبریک گفت و از اینکه شرایط کنونی مانع برگزاری و ادامه نشست‌های هم‌اندیشی در سازمان شد، ابراز تاسف کرد و تشکر و تقدیر خود را از همکاران اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز