خبرگزاری کار ایران

معاون متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

کلاس‌های حضوری تا یک ماه پس از بازگشایی مدارس برگزار می‌شود/ احتمال بازنگری در بارم‌بندی سوالات امتحانی/ بارم بیشتر برای آموخته‌های قبلی دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۷۶۴

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از برگزاری کلاس‌های حضوری تا یک ماه پس از بازگشایی مدارس خبر داد.

«علیرضا کمرئی» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تصمیمات جلسه شورای معاونان برای تغییر در تقویم آموزشی امسال گفت: سال تحصیلی به همان روالی که بود ادامه پیدا می‌کند، زیرا بنا داریم سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ به موقع شروع شود. سال تحصیلی جاری تا ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۸ بوده و طبق روال این تاریخ سال تحصیلی محسوب می‌شود، اما معمولا امتحانات در خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: تصمیمی که گرفته شده، این است؛ آموزش‌هایی که در فضای مجازی، فضای الکترونیک و تلویزیون داریم به همین شکل ادامه پیدا کند تا یادگیری دانش آموزان مستمر باشد. توصیه ما به دانش آموزان این است که به موقعیت یادگیری فکر کرده و از هر فرصتی برای آموختن استفاده کنند و با تکرار درس‌ها مانع فراموشی از آن شوند. با توجه به این که زمان گشایش مدارس روشن نیست، ما یا هیچ کس دیگر نمی‌تواند در مورد این موضوع اظهارنظر کند و بگوید بازگشایی چه زمانی اتفاق می‌افتد، ولی روی کلیات کاری که باید در حال حاضر انجام دهیم و همین طور بعد از بازگشایی مدارس فکر کردیم و اساس این فکر بر این است که به محض این که بازگشایی صورت گرفت یک ماه آموزش حضوری را به دانش آموزان بدهیم و بعد به سمت ارزشیابی دانش آموزان و امتحانات حرکت کنیم.

کمرئی اضافه کرد: هر چقدر که مدارس ما زودتر باز شود فرصت بیشتری برای آموزش و یادگیری در کلاس‌های درس حضوری خواهیم داشت، در حال حاضر یادگیری از طریق تلویزیون، فضای مجازی و فضای الکترونیک در جریان است و البته مستمر خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به تعطیلاتی که داریم و نمی‌دانیم زمان بازگشایی مدارس چه تاریخی است؛ حکم کلی داریم که اگر هر زمانی مدارس باز شد یک ماه آموزش حضوری برای دانش آموزان خواهیم داشت. این اتفاق ممکن است در فروردین ماه و یا حتی پایان فروردین باشد. اگر در فرودین باشد ما طبیعتا فرصت بیشتری خواهیم داشت، چون در اردیبهشت و همچنین پانزده روز از خرداد آموزش را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: در هر زمانی که بازگشایی مدارس صورت گیرد، در ایام فروردین، اردیبهشت و حتی خرداد، فرصت یک ماهه آموزش برای دانش آموزان خواهیم داشت تا دروس آموزش داده شده تکرار و مرور شود. لازم به ذکر است امتحانات از آنچه که تدریس و آموزش داده شده، گرفته خواهد شد. اگر لازم باشد در بارِم بندی دروس هم یک بازنگری خواهیم داشت.

کمرئی خاطر نشان کرد: جلسه‌ای که روز شنبه ۲۴ اسفند برگزار شد، تصمیم‌گیری در خصوص کلیات و نحوه هدایت و راهبری جریان آموزش بود، اما در مورد زمان هیچ تصمیمی گرفته نشد به جهت این که اصلا نمی‌شود، زمان‌بندی را معین کرد، اما تصمیمات کلی این است که آموزش تا یک ماه ادامه یابد و سپس نسبت به آنچه درس دادیم، ارزشیابی صورت بگیرد تا اگر لازم بود در مورد بارم‌بندی دروس متوسطه دوم بازنگری کنیم. در این بازنگری ممکن است از آموخته‌های قبلی دانش آموزان میزان بیشتری برای بارم‌ها در نظر گرفته شود تا مساعدتی برای دانش‌آموزان باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: همه اینها تصمیماتی است که گرفته شده و می‌تواند تحت شرایط تغییر کند، اما تقریبا می‌توان گفت چارچوبی است که ما به آن اعتقاد داریم و مصمم هستیم که در یادگیری دانش آموزان خلل وارد نشود. همچنین آموزش‌های مجازی در هر شرایطی تا پایان اتمام محتوای کتاب‌ها ادامه خواهد داشت، حتی اگر مدارس هم دایر شود، باز هم آموزش مجازی را ادامه می دهیم تا کتاب‌ها تمام شود، از این رو دانش‌آموزان فرصت‌های یادگیری بیشتری داشته باشند و فرصت‌های از دست رفته جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز