خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی خبر داد:

اجرای طرح پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین معتادان متجاهر/اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۴۲۵

رییس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص ۹ میلیارد تومان برای اجرای طرح پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین معتادان متجاهر سراسر کشور با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران درباره طرح پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین معتادان متجاهر و افراد بی خانمان مصرف کننده مواد گفت: این طرح از ۲۵ اسفندماه در سراسر کشور آغاز می شود. این طرح باعث کاهش شیوع بیماری در این افراد می‌شود که عمدتا به علت سوءتغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن هستند و نتیجه مستعد ابتلا به بیماری کرونا ویروس هستند.

وی ادامه داد: همچنین این طرح می‌تواند باعث کاهش خطر انتقال ویروس به عامه مردم نیز شود چراکه این افراد در سطح شهر و جامعه حضور دارند. این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان از سوی ستاد انجام می شود. همچنین ۴.۵ میلیارد تومان دیگر از سوی سازمان بهزیستی برای این منظور در نظر گرفته شده است. 

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برای طرح پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین معتادان متجاهر و افراد بی خانمان مصرف کننده مواد در مجموع ۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در خلال این طرح آموزش و آگاه بخشی افراد بی خانمان و مصرف کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا به آنها داده می شود.

قبادی دانا تصریح کرد: همچنین غربالگری علامتی این افراد در محل های تجمع آنها و پاتوق هایشان صورت می گیرد و افرادی که دارای علامت هستند به اورژانس برای انجام کارهای درمانی ارجاع داده می شوند. 

وی ادامه داد: این خدمات از طریق خدمات سیار کاهش آسیب صورت می گیرد و ۲۲۶ مرکز کاهش آسیب که در سراسر کشور تحت پوشش بهزیستی فعالیت می کنند. این مراکز در قالب سرپناه های شبانه و مراکز گذری خدماتی را به معتادان متجاهر و افراد بی خانمان مصرف کننده ارائه می دهند. این خدمات نیز از طریق ۲۴۵ تیم سیار در سطح کشور و همچنین ۳۰ مرکز متحرک یا موبایل ون های سازمان بهزیستی انجام می شود. 

رییس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در این طرح افراد آموزش دیده تیم‌های سیار در مراکز تجمعی و پاتوق های معتادان حضور پیدا می کنند و این خدمات را ارائه می دهند. همچنین در مراکز گذری، ایستگاههای شبانه و مراکز کاهش آسیب هم این خدمات ارائه می شود این طرح با همکاری موسسات غیردولتی و خیریه های فعال در زمینه افراد بی خانمان و کارتن خواب ها در تهران، کلانشهرها و ۳۱ استان کشور انجام می شود. این طرح از امروز ۲۵ اسفند ماه شروع و تا پایان کنترل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز