خبرگزاری کار ایران

نصب ۲۰ هزار پوستر آموزشی در اتوبوس‌های پایتخت/کاهش ۶۰ درصدی مسافران اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۹۵۸

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از کاهش ۶۰ درصدی مسافران اتوبوس های پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود ترفع (مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی) در نشست خبری مجازی که به منظور تشریح اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا ویروس برگزار شد، گفت: اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی از ابتدای اسفندماه آغاز شد و عملیات ضدعفونی اتوبوس‌ها نظم بهتری گرفته است و در دو سر خط هر روز، قبل از مسافرگیری اتوبوس ها ضدعفونی می شوند و پس از اتمام فعالیت ها در شب نیز ادامه خواهد داشت. همه تعمیرگاه‌ها و توقف‌گاه‌های اتوبوسرانی نیز به صورت دوره ای ضدعفونی می شوند.

او با اشاره به نصب ۲۰ هزار پوستر آموزشی در اتوبوس‌های پایتخت برای ارتقاء آگاهی شهروندان و رانندگان نسبت به بیماری کرونا ادامه داد: علاوه بر این نصب تابلوهای LED با محتوای پیشگیرانه در اتوبوس‌های بی‌آر‌تی و ایستگا‌ه‌های آن نیز نصب شده است.

ترفع در پاسخ به این سوال که با ازدحام جمعیت در اتوبوس های بی آر تی روبرو هستیم، آیا سرفاصله خط‌ها کاهش یافته است و یا با کمبود اتوبوس روبرو هستیم؟ گفت: به هیچ وجه سرفاصله‌ها تغییری نکرده است و بیش از ۶۰ درصد با کاهش مسافر روبرو بودیم؛ یک عکس نشان دهنده وضعیت کل ناوگان نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری در پاسخ به این سوال که آیا بخشی از اتوبوس های بخش خصوصی به علت کمبود مسافر در ایستگاه ها حاضر نشده‌اند؟ گفت: اتوبوس های بخش خصوصی، تمامی هزینه با راننده و یا بخش خصوصی است و عمده اتوبوس ها یارانه ای نیز از ما دریافت نمی کنند. سعی کردیم همه اتوبوس های بخش خصوصی را فعال نگه داریم، اما احتمال اینکه در برخی نقاط این اتفاق رخ دهد وجود دارد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا بر روی نظافت اتوبوس ها نظارت می شود، گفت: بحث نظافت از بحث ضدعفونی کاملا جدا است و اتوبوس های شرکت واحد بسیار فرسوده هستند. ضدعفونی بر روی آنها انجام می شود، اما تغییر اساسی در ظاهر اتوبوس ها ایجاد نمی شود.

ترفع در خصوص توزیع ماسک بین رانندگان اتوبوس گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم برای همکارانمان ماسک و دستکش تهیه کنیم و شرمنده همکارانمان هستیم که در حال خدمات رسانی هستند. با توجه به مشکلاتی که در سطح کشور برای تهیه این اقلام وجود دارد، ما هم هنوز نتوانسته ایم آنها را تهیه کنیم.

او ادامه داد: مکاتبات زیادی با هلال اهمر انجام شده است، اما می گویند حتی برای کادر درمانی نیز مشکل کمبود ماسک وجود دارد.

ترفع در مورد سنجش سلامت رانندگان اتوبوس گفت:‌ برای سنجش سلامت سعی کردیم همه سامانه ها از تب سنج استفاده و قبل از شروع به کار دمای بدن رانندگان را بررسی کنند، ولی برای بخش خصوصی تجهیزات مورد نیاز نیست ولی از آنها خواهش کرده‌ایم که اگر با علائمی از کرونا مواجه هستند در محل کار حاضر نشوند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز