خبرگزاری کار ایران

تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در بحران کرونا؛

استقرار هزار تخت بیمارستانی در پارکینگ طبقاتی دانشگاه برای پرستاری از بهبودیافتگان کرونا/بستری ۲۰۰ مبتلای فاقد دفترچه نیروهای مسلح

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۷۵۸

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله از استقرار هزار تخت بیمارستانی در پارکینگ طبقاتی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله برای پرستاری از بهبودیافتگان کرونا خبر داد.

«منوچهر ظهیری» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در پی شیوع ویروس کووید ۱۹، گفت: پارکینگ طبقاتی دانشگاه بقیه‌الله، برای استقرار هزار تخت بیمارستانی آماده می‌شود. اما تشکیل هزار بستر بیمارستانی، نیازمند زمان است. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ تخت بیمارستانی در سالن اسبق غذاخوری ایجاد شده است. دو طبقه پارکینگ هم تقریبا آماده است و بقیه طبقات هم با فعالیت ۳ شیفت به زودی آماده می‌شود. 

ظهیری در پاسخ به این پرسش که آیا ایجاد این تخت‌های بیمارستانی نیاز فوری است یا تمهیداتی برای شرایط اضطراری تلقی می‌شود؟ اظهار کرد: اینطور نیست که این تخت‌ها نیاز فوری ما باشد. بلکه برای بهبودیافتگانی است که می‌توانند تا ۱۴ روز ناقل بیماری باشند. این بیماران با انتخاب خودشان، می‌توانند در خانه ایزوله بمانند یا در تخت‌های بیمارستانی آماده شده مدتی را بگذرانند. بدیهی است که عده‌ای نگران آلوده شدن خانواده خود نیز باشند. در حقیقت این کار برای قطع زنجیره انتقال است.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله مختص نیروهای مسلح است، آیا این بیمارستان به اقشار دیگر هم خدمات ارائه می‌دهد؟ گفت: در حال حاضر بیشتر افرادی که دفترچه بیمه نیروهای مسلح را دارند به ما مراجعه می‌کنند و البته اغلب افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، مبتلا نیستند. 

وی افزود: مشکلی که داریم افرادی هستند که احساس می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند و به بیمارستان رجوع می‌کنند، بستری می‌شوند و در نهایت معلوم می‌شود که کرونا ندارند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با تاکید بر اینکه رجوع بی‌مورد به بیمارستان‌ها خود از علل ابتلا به بیماری است، گفت: در حال حاضر تمام اورژانس‌های کشور پر هستند، البته برای پذیرش افراد محدودیتی وجود ندارد. 

وی افزود: تا الان نزدیک به ۲۰۰ نفر از افرادی را که دفترچه نیروهای مسلح نداشتند و مبتلا به کرونا بودند را بستری کردیم. خیلی از آن‌ها مرخص شدند و یک ریال هم از آن‌ها اخذ نشد، اما اگر کسی بیاید و بیماری او کرونا نباشد، به آن‌‌ها هزینه تحمیل می‌شود. 

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) افزود: گاهی برخی افراد احساس می‌کنند که کرونا دارند، به بیمارستان رجوع می‌کند و اورژانس ما را درگیر می‌کند، همین دو روز گذشته ۳ مورد تقاضای تست داشتیم که احتمالا با خود گفته بودند که تست دادن هم بد نیست.

وی در پایان افزود: این اقدامات بی‌اخلاقی است. فردی با یک سرما‌خوردگی هم به ما مراجعه می‌کند و در صف تست ریه قرار می‌گیرد. این ممکن است کار فردی که ریه‌اش واقعا درگیر است را به تعویق بیندازد؛ در حقیقت بیماری که اگر دیر به او رسیدگی شود، امکان مرگ برایش وجود دارد باید در صف بماند تا آدمی که سالم است، جواب تستش مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز