خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

تصمیمات نهایی درباره تغییر تقویم آموزشی تا آخر امروز اعلام خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۷۳۰

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی گفت: با وزیر آموزش و پرورش جلساتی داشته‌ایم که احتمالا تا آخر امروز نتیجه بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

«رضوان حکیم‌زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تغییرات احتمالی در تقویم آموزشی  و ادامه روند تعطیلی  کلاس‌های درس گفت: در این خصوص چند جلسه تخصصی برگزار شده و وزیر آموزش و پرورش نیز برای رسیدگی به این امر کارگروهی در نظر گرفته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزیر خبر این موضوع را امروز اعلام خواهد کرد، گفت: قرار است امروز بعد از ظهر جمع بندی تمام جلسات صورت بگیرد و بررسی‌های لازم انجام و سپس نتیجه آن توسط شخص وزیر اطلاع رسانی خواهد شد.مجددا صبح امروز درباره تقویم آموزشی و تغییرات در این زمینه جلسه‌ای داشته‌ایم که احتمالا تا پایان امروز اطلاع رسانی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از ادامه شرایط کنونی تا پس از تعطیلات عید چیست؟ گفت: در این خصوص نمی‌توان پیش‌بینی کرد، زیرا مساله کرونا  و تحت تاثیر قرار دادن ابعاد مختلف جامعه، در سطح ملی رخ داده و ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند. 

حکیم زاده درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای هرگونه شرایط احتمالی گفت: آموزش و پرورش آمادگی دارد برای هر شرایط احتمالی برنامه درسی دقیقی ارائه کند، زیرا از پیش روی این موضوع  کار شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش‌های تلویزیونی تصریح کرد: یکی از کارکردهای آموزش تلویزیونی این است که به برنامه آموزشی دانش‌آموزان نظم و انسجام می‌بخشد و آن روحیه مسئولیت‌پذیری که هر روز در یک ساعت معین باید کاری را انجام دهند، تقویت می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به اهمیتی که موضوع دارد، والدین باید صرف نظر از اینکه فرزندانشان عقب‌تر یا جلوتر از درس‌هایی هستند که تلویزیون ارائه می‌کند، باید سعی کنند هماهنگی لازم را به وجود بیاورند. به عنوان مثال اگر دانش آموزان جلوتر از مطالبی هستند که شبکه پخش می‌کند، بنابراین تکرار این دروس برای آنها نوعی یادآوری خواهد بود، اما اگر عقب‌تر از دروسی هستند که شبکه پخش می‌کند، معلم آنها باید طی ارتباط‌هایی که با شاگردانش دارد، این فاصله و عقب افتادگی را جبران کنند.

حکیم‌زاده تاکید کرد: اهمیت آموزش از طریق تلویزیون در این است که اوقات دانش‌آموزان را خیلی خوب می‌توان مدیریت کرد که آنها یک برنامه مدون روزانه را دنبال کنند تا در زمان بازگشت به مدرسه دچار مشکل نباشند.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اینکه ظاهرا کیفیت دروس برای دانش آموزان استان تهران مورد اقبال نبوده اما برای دانش آموزان شهرستان با اقبال خوبی مواجه شده است، گفت: به طور کل بازخوردهایی که گرفته‌ایم خوب بوده‌اند، به هر حال این کار دشوار است زیرا پخش زنده سختی‌های خاص خودش را دارد. درعین حال طبق بازخوردهایی که ما و شبکه داشته‌ایم در بسیاری از مناطق کشور اعلام رضایت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز