خبرگزاری کار ایران

مردم برای سفرهای بین شهری در ایام نوروز برنامه ریزی نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۴۳۶

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از مردم می خواهیم برای سفرهای بین شهری در ایام نوروز برنامه ریزی نکنند

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکید می کنم بسیج عمومی مقابله با بیماری کرونا در فاز اول توانست با هشدارهای لازم به مردم همه مردم با علائم این بیماری آشنا کند. در فاز دوم که در 5 استان آغاز شد وارد مرحله دوم بسیج عمومی شدیم که زنجیره مراقبت و شناسایی کامل خواهد شد و با بیماری یابی فعال افراد می توانند از طریق ورود به سامانه  salamat.gov.ir در صورتی که شک یا علائم بالینی دارند در سراسر کشور می توانند استفاده کنند و خود اظهاری کرده و همکاران ما در سراسر کشور براساس جغرافیا و جمعیت با همکاری تیم های سلامتی که تشکیل شده است افراد مظنون به بیماری را شناسایی کرده و با آنها تماس گرفته خواهد شد و مراقبت و پیگیری شروع خواهد شد. افراد به مراکز سلامت ارجاع داده خواهد شد و موارد سرپایی به منزل ارجاع داده خواهد شد و افرادی که نیازمند بستری باشند به بیمارستانها و مراکز معین ارجاع داده خواهند شد. 

وی ادامه داد: افرادی که نیاز به بستری نداشته باشند از درمان سرپایی بهره خواهند گرفت. انتظار داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس تمامی اسناد، مدارک و شواهد اگربه طور میانگین نتوانیم ۶۰ تا ۷۵ درصد سفرها وترددها را کاهش دهیم، رسیدن به کنترل ومهار بیماری دشوار خواهد بود. نکته کلیدی که بارها گفته و باز هم بر آن تاکید می کنم این است که امسال نوروز ما مانند هیچ سالی نخواهد بود و قطعا اگر کسی به فکر خود، خانواده و هموطنان خود باشد به  سفر نخواهد رفت.

جهانپور همچنین با تاکید بر کاهش ترددهای درون شهری گفت: از هموطنان در خواست می کنم به هیچ و جه برای سفرهای بین شهری برنامه ریزی نکنند، ترددهای درون شهری  را هم کاهش دهند چرا که موضوع جدی تر از آن چیزی است که ممکن است بخشی از جامعه  نسبت به آن ساده انگاری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز