خبرگزاری کار ایران

سعید خال مطرح کرد:

انتقال ایزوله فوتی‌های کرونا از بیمارستان به بهشت‌زهرا/آمار دقیقی از فوتی‌ها نداریم/ لغو مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۸۴

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا از لغو مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال خبر داد و از مردم درخواست کرد زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا که در برنامه تهران ۲۰ حضور یافت درباره اقدامات این سازمان پس از شیوع کرونا شرایط دفن فوتی‌ها گفت: پیکر فوت‌شدگان ناشی از کرونا براساس توافق انجام گرفته از بیمارستان به‌صورت ایزوله به بهشت زهرا می‌رسد و در آنجا اعضای واحد روحانیون حضور دارند و کل امور شرعی با نظارت این عزیزان انجام می گیرد. دستورالعمل ویژه ای از سوی وزارت بهداشت تدوین شده و در یک شرایط کاملا بهداشتی دفن این فوت‌شدگان انجام می‌گیرد.

او افزود: پس از پایان کار بهشت‌زهرا درهای آن بسته و تمام اماکن بهشت زهرا ضدعفونی می‌شود و تمامی موارد مورد نیاز رعایت می‌شود تا امنیت بهداشتی مردم و مراجعه‌کنندگان تأمین شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا درباره تمهیدات بهداشتی که برای پرسنل بهشت زهرا درنظر گرفته شده، گفت: ما سعی کردیم نهایت تمهیدات لازم را برای حفظ جان پرسنل بهشت زهرا داشته باشیم و تمام وسایل مورد نیازشان را در اختیارشان قرار بدهیم.

او درباره آمار فوت‌شدگان ناشی از کرونا گفت: آمار دقیقی نداریم یعنی ۶۰ هزار فوت شده در تهران داریم که ۴۰ هزار تای آن در تهران دفن می‌شوند و ۳۰ درصد از این تعداد کسانی هستند که ابتدا به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند و بعد از نامه‌نگاری بین پزشکی قانونی و سازمان بهشت زهرا علت فوت آنها مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: کار ما خدمات‌رسانی است و تلاش‌مان نیز همین بوده که به همه مردم خدمات‌رسانی کنیم. پرسیدن آمار فوت‌شدگان کرونایی مثل این می‌ماند که به وزارت صنعت و معدن بگوییم چقدر گلدان گل در کشور وجود دارد.

خال گفت: آرزوی ما هم این است که کسی کارش به بهشت زهرا نیوفتند اما اگر هم بیاید تمام تمهیدات اندیشیده شده است و در کمال احترام و کمال تکریم دفن شود.

وی درباره مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال و زیارت اهل قبور گفت: ما هر سال به مردم توصیه می‌کردیم که چه تمهیدی برای آمدن داشته باشند اما امسال توصیه ما متفاوت است. امسال من از همه خواهش می‌کنم به‌دلیل این بحران زیارت اهل قبور را برای آخر سال انجام ندهند و اجازه بدهند در وقت دیگری این اقدام صورت گیرد. از مردم می‌خواهم فقط برای دفن اموات در این ایام به بهشت زهرا بیایند و زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به مصوبه استانداری تهران اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه چند ساعت قبل استانداری تهران مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال در آرامستان‌ها و گلزارها برگزار نخواهد شد.

خال در ادامه گفت: قرار بود در این ایام پروژه‌های مهمی در بهشت زهرا همچون سنگ قبر نمادین سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در قطعه سرداران مقاومت و بسیاری پروژه‌های دیگر افتتاح شود که تمام اینها کنسل شده، در حقیقت اهتمام مجموعه شهرداری این است که به مردم توصیه شود از رفتن به اماکن عمومی پرهیز کنند. هر روز شهردار و معاونت خدمات شهری مسائل بهشت زهرا را شخصا دنبال می‌کند و قطعا مقابله با کرونا ویروس با اراده ملی امکان‌پذیر است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این موضوع تنها با همکاری مردم امکانپذیر است.

خال با اشاره به پروژه تعریف QR کد برای شهدا گفت: این پروژه که مطالبه شهردار تهران برای زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا بود اجرایی شد. به شکلی که QR کد بر روی سنگ مزار شهدا قرار گرفته و با اسکن این کد توسط موبایل زندگینامه و اطلاعات متعددی از هر یک از شهیدان قابل رویت خواهد بود. همچنین قرار بود در این ایام یکی از زیباترین و بزرگترین گنبدهای کشور در مجتمع عروجیان بهشت زهرا افتتاح شود. علاوه بر اینها آبنمای تاریخی بهشت زهرا نیز مقرر بود که در این ایام افتتاح شود که همگی این مراسم لغو و به بهار موکول شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز