خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با ایلنا:

۷۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا زن هستند/ لزوم بهره‌گیری بیشتر از زنان در سایر دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۶۶۶

رییس دانشگاه الزهرا(س) بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از اساتید زن در هیات علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

«مهناز ملانظری» رییس دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت عضویت زنان در هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: در مورد حضور زنان در هیات علمی دانشگاه‌ها با توجه به میانگینی که برای حضور زنان در هیات علمی در نظر گرفته می‌شود، شاید بیشترین و پررنگ‌ترین نقش را دانشگاه الزهرا داشته باشد، زیرا در حال حاضر حدود ۷۵ درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه بانوان هستند و فکر می‌کنم این عدد در دانشگاه‌های دیگر کمتر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت عضویت زنان در هیات علمی افزایش پیدا کرده است، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای سیاست‌های خود سال گذشته در هفته هفته زن ظرفیت جذب هیئت علمی را برای دانشگاه‌های بانوان دو برابر کرد که اتفاق بسیار خوبی بود؛ یعنی مجوزهایی که برای جذب هیئت علمی به ما داده بودند، دو برابر شد تا از ظرفیت بیشتر زنان در هیئت علمی استفاده کنیم، ولی شاید این تصمیم در سایر دانشگاه‌ها هم مورد نیاز باشد.

رییس دانشگاه الزهرا(س) افزود: افزایش ظرفیت جذب زنان در هیات علمی اقدام خوب و قابل توجه‌ای است، ولی بهتر آن است که علاوه بر دانشگاه‌های دخترانه برای سایر دانشگاه‌ها نیز بر بر این افزایش ظرفیت تاکید شود. 

ملانظری در ادامه با اشاره به نقش‌های متعددی که زنان در جامعه دارند، گفت: به دلیل مسئولیت‌های زنان در خانه و مسئولیت‌هایی که در نقش مادری دارند، به هر حال خانمی که به عنوان هیئت علمی به دانشگاه ورود پیدا می‌کند، ممکن است با یک فاصله زمانی طولانی‌تری مراحل ارتقاء مرتبه‌اش را طی کند؛ ولی ما در دانشگاه الزهرا(س) شاهد چنین تاخیری نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر دیگر در دانشگاه الزهرا(س) تعداد کسانی که به مرحله استاد تمامی رسیدند، بین خانم‌ها و آقایان برابر است و این نشان می‌دهد که خانم‌ها با همه مسئولیت‌هایی که داشتند، توانستند فرایند ارتقاء خود در دانشگاه را طی کنند. البته برای اعضای هیئت علمی جوان ما گاهی پیش می‌آید که در ابتدای استخدام مقداری تاخیر در روند کاری‌شان وجود داشته باشد، به عنوان مثال ممکن است، خانمی در ابتدای روزهای ازدواجش یا در دورانی که می‌خواهد بچه‌دار شود، عضو هیات علمی شود که این موارد مقداری امورشان را به تاخیر می‌اندازد. 

ملانظری درباره برنامه‌های سال ۹۹ دانشگاه الزهرا(س) توضیح داد: در سال جاری تمرکزمان روی موضوع کیفی‌سازی آموزش و پژوهش است که باید بیش از پیش مورد توجه دانشگاه قرار بگیرد. موضوع دیگر این است ما دنبال این هستیم که جایگاه دانشگاه الزهرا را به عنوان تنها دانشگاه جامع بانوان بالا ببریم و با بالا بردن کیفیت‌ها و برنامه‌هایی که اجرای آنها از سال ۱۳۹۸ شروع شده و در سال ۱۳۹۹ نیز ادامه خواهد داشت، بتوانیم جایگاه اصلی خود را پیدا کنیم و در رتبه‌بندی‌ها ارتقاء لازم را به دست آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز