خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۴۱۹

رییس پلیس امنیت اقتصادی اقلام مکشوفه احتکار شده بهداشتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سردار محمدرضا مقیمی» رییس پلیس امنیت اقتصادی درباره اقدامات انجام شده در خصوص برخورد با احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده گفت: براساس وظیفه ذاتی که در نیروی انتظامی وجود دارد علی‌الخصوص در بحث برخورد با جرائم اقدامات خود را در زمینه احتکار انجام می‌دهیم. قاعدتا با توجه به اینکه در برنامه های جاری خودمان بحث مبارزه با احتکار را در پایان سال پیش بینی می کنیم قبل از بحث کرونا این موضوع دیده شده بود. 

وی ادامه داد: هرساله در پایان سال با احتکار اقلام مواجه می شویم از همین رو یک سری برنامه ها را آماده کرده بودیم و آمادگی در این زمینه داشتیم با شروع کرونا مکاتباتی با برخی سازمان ها انجام شده بود با توجه به اینکه فرمانده ناجا در این بحث با تمام قوا به میدان آمده و از ما خواستند در این موضوع با قدرت وارد شویم ابلاغی در کل کشور داشتند که همه رده های انتظامی در قالب یک قرارگاه خدمت کنند و خود فرمانده ناجا رییس قرارگاه و من دبیر قرارگاه هستم. همه سطوح نیروی انتظامی مسئولیتی را در این زمینه به عهده گرفتند و سعی کردند با تمام توان در این زمینه ورود کنند. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خاطرنشان کرد: ما روزانه عملیات هایی داریم و آخر شب جمع بندی می کنیم و گزارش صبح فردا اعلام می شود. به محض دریافت گزارش بلافاصله عملیات را انجام می دهیم و اینگونه نیست که گزارش امروز داده شود و فردا یا جند روز بعد اقدام شود. 

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات ما اقدامات اصلاحی بوده است و انبارهای مجاز را هم باید داشته باشیم و اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهیم و همه اقلام در انبارهای مجاز باید به مصرف برسد و نباید نگهداری شود. ما باید هر چه زودتر کالاها را به مردم برسانیم. جمع بندی آنچه که تحویل داده شده و به عنوان سند در مجموعه قضایی ثبت شده است  بالغ بر 100 میلیون دستکش و 8 میلیون و353 هزار ماسک و 2 میلیون  463 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده کشف و ضبط شده است. بالغ بر 2400 انبار بازدید شده است و مستمرا این اقدام ادامه دارد. 269 پرونده تشکیل و به مقامات قضایی تحویل داده شده است و 312 متهم هم دستگیر شده اند. 

وی با بیان اینکه انبارها و اقلامی را هم داریم که کالاهای غیرمجاز است و درچرخه مصرف نمی آید ادامه داد: در قانون تعریف مشخصی برای تحویل اقلام کشف شده است تا قبل از این همه تحویل دانشگاه می شد و اما الان وزارت خانه درخواست کرده است که همه اقلام به آنها تحویل داده شود استان فارس البرز و آذربایجان شرقی فعالیت مضاعف داشته اند و آمارهای چشمگیر داشته اند اصفهان، البرز، تهران، غرب و شرق استان تهران نیز اقدامات خوبی داشته اند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: اقلام مشکوفه ضمیمه پرونده شده است و در اختیار قوه قضاییه برای تحویل به وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی است و باید سریعا تحویل داده شود.از مردم خواهش می کنم آرامش خود را حفظ کنند ما به عنوان فرزندان این ملت سعی می کنیم اقدامات خود را به نحو احسن انجام دهیم. در همه جاهایی که نیاز به حضور باشد حضور خواهیم داشت. اولویت ما در بحث احتکار در پلیس امنیت اقتصادی بحث احتکار مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز