خبرگزاری کار ایران

ساختمان ستاد مرکزی انتقال خون ضدعفونی شد/ توزیع ماسک و محلول ضدعفونی دست

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۰۷۱

​مدیرکل پشتیبانی و نگهداری تجهیزات پزشکی سازمان انتقال خون از ضدعفونی کردن ساختمان ستاد مرکزی این سازمان خبر داد و گفت: اداره کل پشتیبانی و نگهداری تجهیزات پزشکی طبق برنامه زمان بندی شده وظیفه ضدعفونی مراکز انتقال خون و توزیع ماسک، محلول ضدعفونی کننده و دیگر اقلام مورد نیاز با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا را عهده دار است.

به گزارش ایلنا از سازمان انتقال خون ایران، محمد عاقل اظهار داشت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین منابع انسانی ادارات کل انتقال خون استان ها ۵۰ هزار عدد ماسک توزیع شد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی محدودیت هایی در تهیه برخی اقلام وجود دارد، گفت: اداره کل پشتیبانی و نگهداری تجهیزات پزشکی در تلاش است تا بتواند موجودی انبار مرکزی را افزایش دهد و با اطمینان خاطر بیشتری این روزها را پشت سر بگذارد.

محمد عاقل همچنین از توزیع محلول های ضدعفونی کننده الکلی در بین ۱۰ اداره کل انتقال خون در سطح کشور خبر داد و گفت: در روزهای آتی محموله های دیگری نیز طی چند مرحله، با زمان بندی مشخص و تعداد متناسب با وضعیت شیوع ویروس در هر استان ارسال می شود.

مدیرکل پشتیبانی و نگهداری تجهیزات پزشکی سازمان انتقال خون خاطر نشان ساخت این ضدعفونی کننده‌ها الکلی و آماده مصرف است و در ترکیبات آن از مواد نرم کننده و سورفکتانت بدون نیاز به آبکشی استفاده شده است .

عاقل همچنین از ضدعفونی کردن روزانه کلیه راهروها، سالن ها، آسانسور ها و معابر عمومی ستاد مرکزی سازمان انتقال خون خبر داد و یادآور شد: فضاهای داخلی معاونت و ادارات کل ستادی نیز به صورت میانگین هفته ای دو بار ضدعفونی خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری اداره کل انتقال خون تهران در انجام مرحله اول ضدعفونی ها خاطر نشان ساخت: ترکیبات مورد استفاده بر اساس موازین واحد ایمنی و بهداشت تعیین می شود و استفاده از دستگاه‌های مه پاش نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز