خبرگزاری کار ایران

کمک هنرستان‌ها به نظام سلامت کشور

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۰۰۸

​۶ واحد هنرستانی در استان‌های خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری در تولید ماسک پارچه‌ای، افشانه برقی جهت ضد عفونی کردن محیط و تولید مواد شوینده با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به خدمت گرفته شدند.

به گزارش ایلنا، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه گفت: در پی اعلام آمادگی هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش و در راستای بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود کشور به منظور کمک به مدیریت بحران و در جهت کنترل وجلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این برهه حساس، جمعی از هنرستان‌های سراسر کشور، همگام با دیگر دستگاه‌های اجرایی به کمک نظام سلامت کشور شتافتند.

معاون آموزش متوسطه افزود: توانمندی‌های هنرستان‌ها در نظام آموزش مهارتی رسمی کشور، باتوجه به ماهیت رشته‌های تولید محور و خدمات محور، قابل توجه است که در این مقطع ظرفیت‌ رشته‌های طراحی دوخت، صنایع شیمیایی، مکاترونیک، و...‌.برای تهیه و تولید لوازم بهداشتی و پزشکی، ازجمله، ماسک، روپوش، موادشوینده وضدعفونی کننده، سمپاش، ...‌بکار گرفته شدند.

وی گفت: در سطح کشور ۱۳۰۰ هنرستان طراحی دوخت، ۱۳۰ هنرستان صنایع شیمیایی و ۱۲ هنرستان فنی‌ حرفه‌ای مکاترونیک فعال هستند که به دلیل دارا بودن کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و با توجه به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل هنرستان‌ها، امکان مشارکت و همکاری موثر درشرایط کنونی را دارند.

کمرئی گفت: تاکنون ۶ واحد هنرستانی در استان‌های خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری در تولید ماسک پارچه ای، افشانه برقی جهت ضد عفونی کردن محیط و تولید مواد شوینده با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به خدمت گرفته شده‌اند و بر اساس دعوت وزارت صمت و تصمیم جلسه روز گذشته مقرر شد در سطح هنرستان‌های شهر تهران و شهرستان‌های تهران نیز تولید ماسک در برنامه کارگاهی این هنرستان‌ها قرار گیرد تا با هماهنگی و همکاری اتحادیه پوشاک تهران توزیع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز