خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

اضافه شدن دروس مطالعات اجتماعی و تربیت بدنی به برنامه‌های شبکه آموزش/ پخش برنامه‌های آموزشی پیش‌دبستانی در آخر هفته

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۸۵۰

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر از اضافه شدن دروس پیش دبستانی در شبکه آموزش خبر داد و گفت: قرار شده است در آخر هفته برای نوآموزان پیش دبستانی برنامه آموزشی به صورت بازی و مهارت از طریق تلویزیون ارائه دهیم.

«محمدرضا سیفی» مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره گسترش برنامه‌های دروس ابتدایی در شبکه آموزش گفت: از ابتدای هفته جاری با رایزنی که صورت گرفت، کل دروس ابتدایی در شبکه آموزش در یک روز پخش می‌شود. دروس مهمی مثل تربیت بدنی، هدیه‌های آسمانی، مطالعات اجتماعی جزو دروسی است که به جدول برنامه‌ها اضافه شد.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: ما شش برنامه نیم‌ساعته برای شش پایه ابتدایی داریم، به عنوان مثال پس از اینکه درس فارسی داده می‌شود، ده تا ۱۵ دقیقه پایانی در رابطه با درس هنر یا کلیپی از تربیت بدنی و ورزش نمایش داده می‌شود. برنامه‌های درسی ابتدایی از ساعت ۱۰:۳۰ شروع می‌شود و تا ساعت ۱۴ ادامه دارد به طور کل ما روزانه ۱۸۰ دقیقه برنامه داریم. رویکرد آموزش‌ها در دوره ابتدایی تلفیقی و مبتنی بر یادگیری و کسب مهارت‌های بنیادین برای دانش‌آموزان است. به همین دلیل ما پیشنهاد دادیم از بستر بازی، هنر و ادبیات استفاده شود.

سیفی بیان کرد: خانواده‌ها از این طرح‌ها استقبال کردند، اما اگر انتقادی هم باشد ما آن را قبول می‌کنیم. البته به خاطر همین انتقادها بوده که دو معلم آقا نیز اضافه شد و سعی کردیم کیفیت آموزش را به نسبت هفته گذشته بالاتر ببریم. ما یک فراخوان دادیم تا هر کسی که می‌تواند در این جهاد آموزشی شرکت کند که اتفاقا استقبال خیلی خوبی در این زمینه صورت گرفت. از این رو تمام افرادی که انتخاب شدند، آنقدر آمادگی داشتند که بلافاصله مقابل دوربین رفتند.

وی افزود: بیرون آمدن در این شرایط اصلا توصیه نمی‌شود، اما ما و همکارانمان حتی روزهای تعطیل نیز برای تهیه برنامه‌های آموزشی به سازمان و صدا و سیما می‌رویم تا بتوانیم این محتواها را تهیه کنیم.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر از اضافه شدن دروس پیش دبستانی در شبکه آموزش خبر داد و گفت: قرار شده است، در آخر هفته برای نوآموزان پیش‌دبستانی یک برنامه آموزشی به صورت بازی و مهارت از طریق تلویزیون ارائه کنیم و آموزش دهیم. بنا شده این برنامه را در روز جمعه انجام دهیم که نامه آن را هم به شبکه آموزش ارسال کردیم تا آنها تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و بعد ما نیز مربی مورد نظرمان را انتخاب کنیم.

سیفی توضیح داد: درباره آموزش و پرورش عشایر هم باید بگویم که ما یک سری مدارس سیار داشته‌ایم که به علت کاهش شیوع کرونا تعطیل شده‌اند. احتمالا اینها جزو سه درصد از شهروندانی هستند که به پوشش سراسری شبکه آموزش دسترسی ندارند. در این میان نقش معلمان راهبر آموزشی که حدود ۱۰۰۰ نفر  آنها در میان عشایر کار می‌کنند، خیلی اهمیت می‌یابد. این راهبران با کمک دهیاران به خانه عشایر می‌روند و با گوشی همراه خودشان کلاس‌های ضبط شده شبکه آموزش را برای دانش‌آموزان عشایر به نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: ما بخشنامه‌ای به تمام ادارات ۲۳ گانه در کل کشور ابلاغ کردیم تا اقداماتی که برای آموزش دانش‌آموزان عشایر انجام داده‌اند را به ما بگویند و آنها نیز گزارش‌های خوبی را ارسال کردند.در برخی مناطق بسته‌های آموزش مکتوب تهیه شده بود که داخل آن جزوه‌های کمک آموزشی بوده است.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در پایان گفت: البته مصمم هستیم حداقل در مقطع ابتدایی پس از پایان یافتن بحران کرونا ویروس از ظرفیت تلویزیون به عنوان یک نهاد آموزشی مکمل استفاده کنیم و آموزش‌ها تناوب داشته باشد. به نظرم این کاری که شروع شده نباید پایان یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز