خبرگزاری کار ایران

کاهش۱۰۰ هکتاری پارک سرخه حصار/اتخاذ تدابیر لازم برای چگونگی بهره‌برداری از پارک‌های جنگلی پایتخت در نوروز

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۷۹۳

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکری از شهرداری درخواست کرد تا با توجه به شیوع کرونا اتخاذ تدابیر لازم برای بهره برداری از پارک های جنگلی در ایان نوروز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در جریان دویست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درخصوص صیانت از پارک های جنگلی شهر تهران گفت: این پارک ها قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند و موظف به توسعه آنها هستیم. متاسفانه برخی از این پارک ها دچار کاهش سطح شدند. برای مثال ۱۰۰هکتار از اراضی پارک جنگلی سرخه حصار از سال ۶۹ تاکنون به تاسیسات مختلف شهری واگذار شده است. 

او ادامه داد: پارک چیتگر نیز در مقاطع مختلف دچار کاهش سطح شده است این در حالی  است که پارک های جنگلی به عنوان کمربند سبز شهرها کارکرد مهمی در پیوند شهرنشینان با طبیعت دارند. 

میلانی با بیان اینکه بی توجهی و برخی خطاها باعث کاهش وسعت و استفاده خارج از ظرفیت پارک ها شده گفت: لذا درخصوص برنامه ریزی و بهره برداری از این پارک ها موارد ذیل را به شهرداری تذکر می دهم. با توجه به بند ب ماده ۵۵ تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران در  سال ۹۸، شهرداری موطف است کلیه برنامه ها و تاسیسات رفاهی، خدمات و تفریحی را براساس دفترچه طرح به تصویب سازمان جنگل ها و مراتع برساند. 

رئیس کمیته محط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: مطالعات ارزیابی، سیستماتیکی و توسعه ای در کارگاه های جنگلی توسط شهرداری باید تهیه و به شورای شهر ارسال و معاونت برنامه ریزی شهرداری نیز قبل از تبادل موافقت نامه ها تهیه موارد را مدنظر قرار دهد. 

میلانی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم برنامه ریزی پیشگیرانه قبل از تعطیلات نوروز، شهرداری تهران تدابیر لازم برای چگونگی بهره برداری از پارک های جنگلی را در این ایام در دستور کار قرار دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز