خبرگزاری کار ایران

ضرورت استفاده بهینه از منابع برای تربیت دانشجویان با مدل‌های استانی

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۷۴۵

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای در اجرای سند آمایش آموزش عالی، گفت: با توجه به ضرورت وحدت رویه در بررسی صلاحیت علمی و عمومی، گزارشی از انطباق دانشگاه با آمایش آموزش عالی برای ارائه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب، در جلسه 245 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحاتی درمورد اجرای سند آمایش آموزش عالی دراستان‌های اصفهان، کرمان و آذربایجان شرقی به صورت آزمایشی ارائه داد.

کی‌نژاد با تأکید بر اولویت قراردادن رشته‌های جدید و میان رشته‌ای، افزود: با توجه به ضرورت وحدت رویه در بررسی صلاحیت علمی و عمومی، گزارشی از انطباق دانشگاه با آمایش آموزش عالی برای ارائه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شود.

در ابتدای جلسه نیز سید صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون نیروی انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اهمیت موضوع خروجی‌های دانشگاه‌ها و نسبت استاد به دانشجو، گفت: صدور ردیف‌ استخدامی براساس این موضوع و نسبت استاد به دانشجو است.

در همین رابطه اعضای جلسه مقرر کردند هیئت‌های مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت، به منظور تصمیم‌گری درمورد اعطای ردیف استخدامی به دانشگاه‌ها، گزارش آمار بازنشسته‌ها و نسبت استاد به دانشجو را به تفکیک دانشگاه به سازمان امور اداری استخدامی ارائه دهند.

در ادامه جلسه محمد تقی نظرپور، معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ارائه گزارشی درمورد تخصیص بودجه متمرکز به هیئت‌های اجرایی جذب برای اختصاص به جذب اعضای هیأت علمی جدید که وارد دانشگاه می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس دانشگاه‌ها مجدداً نیاز به تأمین بودجه دارند.

همچنین سعدان ذکایی، رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب سند آمایش آموزش عالی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ستادی برای آمایش که اصول و مبانی آن هم تدوین شده، پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی دانشگاه‌ها در مرحله اول، گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع برای تربیت دانشجویان با مدل‌های استانی راهکارهای اجرایی برای ساماندهی دانشگاه‌ها اعلام شده است.

در ادامه جلسه مقرر شد در شهر تهران جلسات حضوری برای اعضای کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها برگزار شود و برای اعضای سایر استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس کارگاه آموزشی گذاشته شود.

همچنین حجت‌الاسلام عیسی‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضمن ارائه گزارشی درمورد برگزاری طرح توانمندسازی در دانشگاه‌ها، گفت: از سال 1390 تا به‌حال بالغ بر 400 مرکز دانشگاهی دوره‌هایی در این خصوص برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی مدرسین به عهده اداره ارزیابی و توسعه است، ادامه داد: در 4441 دوره برگزار شده 117000 نفر شرکت کرده‌اند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه، تعدادی ازاعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی چابهار، مجتمع آموزش عالی اسفراین، کوثر، زابل، یزد، تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، جامع علمی کاربردی و محقق اردبیلی تأیید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز