خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علامه طباطبایی به ایلنا خبر داد:

راه اندازی سیستم‌های کارآفرینی و نوآوری در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۵۱۶

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از راه اندازی سیستم‌های کارآفرینی و نوآوری در سال جاری خبر داد.

حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اهم برنامه‌های سال جاری این دانشگاه توضیح داد: سال ۱۳۹۹ به چند دلیل برای ما یک سال پر چالش است، چرا که در این سال نسبت به سال جاری کسری بودجه خواهیم داشت؛ بنابراین اولین برنامه ما باید فراهم کردن شرایط مناسبی برای جبران کسری بوده باشد وگرنه روزمره دانشگاه نخواهد گذشت.

سلیمی درباره اینکه بیشتر بودجه دانشگاه‌ها صرف حقوق کارکنان می‌شود بیان کرد: به عنوان مثال اگر ما افزایش حقوق شرکتی‌ها و همچنین اساتید را بین پانزده تا بیست و پنج درصد در نظر بگیریم، بیست درصد آن به معنی این است که کل بودجه برای حقوق کارکنان صرف می‌شود و برای سایر کارها بودجه‌ای نمی‌ماند ما را دچار مشکل خواهد کرد.

وی درباره اقدامات دانشگاه علامه جهت برطرف کردن مشکلات مالی و بودجه‌ای دانشگاه اظهار داشت: بنابراین اولین برنامه ما پر کردن خلأ شدید ناشی از بودجه است. برنامه دوم این است که بتوانیم سیستم‌های کارآفرینی و نوآوری را در تمام دانشگاه گسترش دهیم. ما دو تجربه موفق برای دو مرکز رشد داشتیم و خیلی‌ها تردید داشتند که برای علوم انسانی می‌توانیم مرکز رشد داشته باشیم یا نه. 

سیلمی اضافه کرد: ما سیستم‌های کارآفرینی و نوآوری را راه اندازی کردیم و خوشبختانه تا الان موفق بوده‌اند.علاوه بر این برای سال ۹۹طرحی داریم که در دانشکده‌ها و جاهای مختلف سیستم کارآفرینی و نوآوری را گسترش دهیم.  این کار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم نسل دانشگاه‌هایمان را عوض کنیم.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی درباره نسل بندی دانشگاه‌ها در ایران گفت: من درباره نسل بندی‌های جدید تردید دارم و معتقدم نسل بندی‌هایی که در دانشگاه‌های اروپایی و امریکایی اتفاق افتاده در دانشگاه‌های ما چندان امکان پذیر نیست و به نسل بندی و مفهوم بندی متفاوتی برای جامعه ایران نیاز داریم.

وی در ادامه افزود:در این که باید نسل‌مان را تغییر دهیم تردیدی ندارم. ما سال ۹۹ یک سیستم کارآفرینی و نوآوری با یک فضای جدید در دانشکده تربیت بدنی افتتاح خواهیم کرد که نشان می‌دهد، یک فضای کاملا متفاوت با ترکیبی از آموزش، پژوهش و کارآفرینی ایجاد کرد. امیدواریم این فضاهای متفاوت در دانشکده‌های علوم اجتماعی و مدیریت راه اندازی شود تا بتوان از نیروی دانشجویان، اندیشه و خلاقیت آنها در این زمینه استفاده کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز