خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس واردکنندگان تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا:

اکثر کشورها صادرات تجهیزات مربوط به کرونا را ممنوع کردند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۴۵۰

نایب رئیس واردکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: در هفته‌های قبل ما از ترکیه و هند ماسک وارد کردیم اما اکنون این کشورها به همراه امارات و حتی کشورهای اروپایی صادرات ماسک را ممنوع کرده‌اند و به نظر می‌رسد در روزهای آینده این محدودیت‌ها بیشتر شود. پس باید تمرکز خود را بر تولیدات داخلی قرار دهیم و پس از تقویت تولیدکنندگان داخل، شبکه توزیع را از بلاتکلیفی که امروز دچار آن شده است دربیاوریم.

رامین فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت واردات این تجهیزات با وجود شیوع ویروس کرونا گفت: هرچه زمان می‌گذرد کشورهای بیشتری با این ویروس درگیر می‌شوند و طبیعی است که آنها نیز صادرات آن دسته از تجهیزات پزشکی که مربوط به مقابله با این ویروس می‌شود را ممنوع کنند.

وی ادامه داد: در هفته‌های قبل ما از ترکیه و هند ماسک وارد کردیم اما اکنون این کشورها به همراه امارات و حتی کشورهای اروپایی صادرات ماسک را ممنوع کرده‌اند و به نظر می‌رسد در روزهای آینده این محدودیت‌ها بیشتر شود. پس باید تمرکز خود را بر تولیدات داخلی قرار دهیم و پس از تقویت تولیدکنندگان داخل، شبکه توزیع را از بلاتکلیفی که امروز دچار آن شده است دربیاوریم.

فلاح افزود: من تولیدکنندگان زیادی را می‌شناسم که با حداکثر توان در حال تولید ماسک هستند اما نمی‌دانند چگونه آن را باید در بازار توزیع کنند و از سوی دیگر باید دغدغه این را داشته باشند که برچسب احتکار به آنها زده نشود.

وی با اشاره به حذف گزارش‌هایی مبنی بر احتکار ماسک در صدا و سیما گفت: آنهایی که هفته گذشته در تلویزیون نشان دادند که ماسک را احتکار کرده‌اند و در انبارها تا سقف دستکش و ماسک انبار کرده بودند تماماً از واردکنندگان قدیمی این صنف بودند و به دستور وزارت کل اداره بهداشت توزیع را متوقف کرده بودند تا تحت نظر این سازمان توزیع صورت بگیرد!

نایب رئیس واردکنندگان تجهیزات پزشکی در ادامه گفت: عدم هماهنگی بین بهداشت و سازمان تجهیزات باعث شد که آبروی این افراد برود و به عنوان محتکرکننده شناخته شوند هرچند بعداً تعزیرات در جریان قرار گرفت و پلمپ انبارها باز شد اما این موج به وجود آمده و آبروی رفته افراد را چگونه می‌تواند برگرداند. عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و نداشتن شبکه توزیع باعث شده که بخش خصوصی که امروز می‌تواند بسیار کمک‌حال دولت باشد، از حضور در این سیستم سر باز بزند و ترجیح دهد که خود را کنار بکشد زیرا ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

فلاح ادامه داد: امروز صنف تجهیزات پزشکی فداکاری می‌کند و قطعات دستگاه‌های سی تی اسکن،  *ونپیلاتور و سایر تجهیزات مربوط به کرونا را تهیه می‌کند و با ریسک زیاد به بیمارستان می‌رود تا آنها را تعمیر کند.

وی در خصوص افزایش قیمت اقلامی مانند تب‌سنج گفت: وقتی شبکه توزیع بی‌نظم باشد و مدیریت هماهنگی وجود نداشته باشد، هر کسی هر قیمتی که بخواهد کالای خود را عرضه می‌کند. از سوی دیگر این را هم باید در نظر داشته باشیم که کشورها دیگر سفارش جدید برای تولید نمی‌پذیرند زیرا بازار داخلی آنها در اولویت قرار دارد. از طرف دیگر ما هنوز مشکل انتقال وجه را داریم که به تمامی این مشکلات اضافه شده است.

نایب رئیس واردکنندگان تجهیزات پزشکی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد، گفت: اتحادیه پوشاک و اداره زندان‌ها برای تولید ماسک سه‌لایه به میدان آمده‌اند اما ماسک N95 که مورد نیاز افراد شاغل در بیمارستان‌ها است، هنوز در بازار کم است و باید آن را وارد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز