خبرگزاری کار ایران

جهانپور خبر داد:

۱۰۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا/ اعمال محدودیت‌ از طریق ابزارهای قانونی در دستور کار دولت است

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۴۷۲

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ۱۰۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور درباره جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در سطح کشور گفت: از روز گذشته تاکنون ۱۰۷۶ نفر بر تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس اضافه شده است و در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا ویروس به ۵۸۲۳ نفر رسیده است.

او ادامه داد: تعداد بهبودیافتگان به شدت در حال افزایش است و امروز در برخی از استان ها تا ۴۰ درصد از بهبودی قطعی گزارش داشته ایم. تا این لحظه ۱۶۶۹ نفر بهبود یافته و از مراکز ترخیص شدند.

وی گفت: اگر این آمار ارائه می‌شود و منجر به افزایش هوشیاری در بخشی از جامعه نشود، این اعداد صرفا کاربرد مدیریتی برای متخصصان در  وزارت بهداشت خواهد داشت، در حالی که اعلام این اعداد برای این است که توجه جدی تر شود و مردم به بهداشت عمومی دقت کنند و به پیشگیری از ابتلا به این ویروس کمک کنند.

جهانپور گفت: در استان مازندران امروز مجموع آمار مبتلایان قطعی به ۶۰۶ نفر رسیده است. این استان به عنوان مقصد مسافرتی برخی انتخاب شد و به نظر می رسد، هنوز بخشی از جامعه آن را جدی نگرفته است.واکسن کرونا تنها خود مراقبتی است.

وی با اشاره به اینکه معتقد هستیم با اغنا و اطلاع‌رسانی مردم و مشارکت جمعی آنها در مسیر مهار و کنترل بیماری موفقیت پیدا خواهیم کرد، گفت:  با توجه به اینکه اقلیتی به هر دلیل با جدی نگرفتن موضوع به سلامت خود و دیگران ممکن است لطمه بزنند، موضوع اعمال محدودیت‌ها از طریق ابزارهای قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است و مصوبات ما برای کل استان‌ها و همچنین استان‌های خاص طی ساعات آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: اکنون مبتلایان قطعی به کرونا، ۵ هزار و ۸۲۳ هستند. همچنین  بیش از ۱۶ هزار نفر نیز  در بیمارستان های معین سراسر کشور بستری هستند. برخی از این آمار نیز به عنوان موارد مشکوک تلقی شده اند.

او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه آمار ترخیص شدگان نیز رو به افزایش است. زحمات همکاران ما در بیمارستان ها ستودنی است تلاش‌های همکاران ما و ثمره آن به جایی رسیده که در برخی از استان‌ها تا ۴۰ درصد بهبودی از میان افرادی که قطعی مبتلا شده بوده‌اند را داشتیم. تا  این لحظه هزار و ۶۶۹ نفر بهبود پیدا کرده‌‍‌اند.

جهانپور درباره آمار مبتلایان استان‌ها گفت: استان تهران هزار و ۵۳۹ نفر، استان گیلان۴۹۴ نفر، قم ۶۶۸ نفر،اصفهان ۸۸۴ نفر و مازنداران ۶۰۶ نفر مبتلا شده اند که شاهد یک پیک در این استان هستیم. مازندان با این آمار ابتلا نمی‌تواند پذیرای مهمانان باشد و سرویس دهی همکاران ما دشوار است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد مبتلایان  در استان مرکزی ۲۶۵ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر،گلستان ۱۶۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، آذربایجان غربی ۳ نفر، همدان ۳۴ نفر، کردستان ۴۴نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، ایلام ۱۵ نفر،‌ لرستان ۱۰۷ نفر،‌ خوزستان ۶۴ نفر، فارس ۹۵ نفر، هرمزگان ۶۰ نفر، یاسوج ۶ نفر، بوشهر ۸ نفر، زنجان ۵۲ نفر، قزوین ۱۷۸ نفر و البرز ۳۰۵ نفر است.

او در ادامه بیان کرد:‌ همچنین آمار مبتلایان در چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، یزد ۸۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، خرسان رضوی ۱۳۵ نفر،‌ خراسان شمالی ۲۳ نفر و خراسان جنوبی ۱۸ نفر است. تعداد فوتی‌ها نیز امروز به ۲۱ نفر افرایش داشته که جمع آنها به ۱۴۵ نفر رسیده است.

جهانپور گفت: مواردی که بستری می‌شوند کد رهگیری دریافت می کنند و نمونه آزمایشگاهی اخذ و ارسال می شود. با توجه به ۳۰ آزمایشگاهی که اکنون مشغول به کار هستند و تا هفته آینده به ۵۰ مورد خواهد رسید، احتمالا تا ۱۰۰ مورد آزمایشگاه مورد تایید در سراسر کشور ممکن است فعال شود شوند و زمان ارسال تهران حذف می شود.

او ادامه داد: در بحث مدیریت و کنترل بیماری منتظر جواب آزمایش خواهیم ماند اما درمان بلافاصله بعد از تشخیص اولیه شروع خواهد شد و منتظر جواب آزمایش نخواهند ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز