خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تجهیز ۸ سوله مدیریت بحران به ۵۰۰ تخت بیمارستانی/ نحوه استفاده از ظرفیت سوله‌ها منوط به نظر وزرات بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۳۷۹

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از تجهیز ۸ سوله مدیریت بحران شهرداری به ۵۰۰ تخت بیمارستانی خبر داد.

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تجهیز سوله‌های مدیریت بحران به تخت بیمارستانی گفت: مدیریت شهری اعلام آمادگی کرده است که ۵۰ سوله مدیریت بحران شهرداری را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و از این تعداد تاکنون ۸ سوله با ظرفیت ۵۰۰ تخت بیمارستانی تجهیز شده است. قرار نیست این سوله‌ها به عنوان بیمارستان صحرائی استفاده شوند، چراکه امکانات آنها متفاوت است و دستور داده‌ایم تجهیز و آماده باشند و در صورت نیاز به هر نحوی که وزارت بهداشت به آنها نیازمند است، استفاده شود. البته از نظر ما نمایشگاه شهر آفتاب به دلیل فاصله‌ای که از شهر تهران دارد، مکان مناسب‌تری برای این منظور است.

او با اشاره به اینکه این مراکز نمی‌توانند به عنوان فضایی برای نگهداری بیماران استفاده شوند به تصمیم وزارت بهداشت برای چگونگی استفاده از آنها اشاره کرد و گفت: احتمالا این سوله‌ها برای استقرار کادر درمانی و دپوی تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند.تصمیم‌گیری درباره نحوه استفاده از سوله‌ها  با تایید و نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود و مهم این است که اکنون فضاهای آماده‌ای داریم که وزارت بهداشت هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از آنها استفاده کند.

او درباره کمبود ملزومات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده گفت: اکنون شرایط مناسب است و شهرداری خوب عمل کرده  و به موقع اقدامات موثری را انجام داده و مشکل خاصی از نظر تجهیزات ندارد، البته برخی کمبودها وجود دارد که این با توجه به شرایط خاص کشور است و در حقیقت در تمام بخش‌ها با کمبود روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست  و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره اعمال محدودیت در مراکز تحت نظر شهرداری تهران از جمله فروشگاه‌های شهروند که در این روزها با افزایش حضور شهروندان روبروست، گفت: محدودیت‌ها را ما نمی‌توانیم ابلاغ کنیم و باید تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت باشیم. تمهیدات لازم در این مراکز فراهم است و مواد ضدعفونی کننده و دستکش بین مردم و کارکنان پخش می‌شود و اگر اقدام دیگری بخواهد، انجام شود باید از سوی وزارت بهداشت و دولت به ما ابلاغ شود.

نوری ادامه داد: امیدواریم مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و شتاب‌زده عمل نکنند. مواد غذائی و نیازمندی‌های مردم به اندازه کافی موجود است و مشکلی در این زمینه نیست، در نتیجه بهتر است تا جائی که امکان دارد مردم از خانه بیرون نروند و خریدها در نوبت‌های مشخص و با برنامه‌ریزی انجام شود.

او همچنین درباره اعمال محدودیت‌های رفت و آمد در شهر تهران گفت: اشتیاق به سفر در بین مردم بسیار زیاد شده است که این مساله خطرناکی است و می تواند توسعه ویروس را شدت ببخشد و رسانه ها باید در این زمینه جدی تر تبلیغات کنند. اگر ضرورت باشد محدودیت های بیشتر ایجاد می شود اما مهمتر از همه این است که خود شهروندان به این درک برسند که بیرون رفتن از منزل در این شرایط به صلاح نیست. دشمن ویروس کرونا پیشگیری است که با رعایت بهداشت فردی و به حداقل رساندن جابجایی میسر می شود. خانه ها اکنون امن ترین اماکن هستند و مردم باید بدانند که در این مدت به جز موارد غیرضروری نباید از منازل خارج شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست  و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:  وقتی تحصیل در این ابعاد لغو می شود و اماکنی که محل تجمع مردم بوده تعطیل می شود ضرورتی ندارد که مردم باز هم مانند گذشته به ترددهای خود ادامه دهند و فکر کنند شرایط عادی است. حتما شرایط ما مانند هر سال نیست و عید برای ما مثل همیشه نیست و نباید اقداماتی که به شیوع ویروس دامن می زند را انجام دهیم. شادی و امید به زندگی باید در بین مردم در جریان باشد و سال نو با امید آغاز شود، اما هر اقدام غیرضروری که به شیوع کرونا منجر می شود باید تعطیل شود تا هرچه سریعتر سایه این ویروس از کشور ما برچیده شود و امید جمعی در مردم تقویت گردد.

نوری درباره ساده‌سازی شرایط که در روزهای اول شیوع بیماری از سوی برخی مسئولان اتفاق افتاد و باعث شد تا مردم نیز با جدیت کمتری مساله را دنبال کنند، گفت: این مسئله درست است، اما نمی‌شد از همان ابتدا به یک باره هجمه‌ای را وارد کرد، چرا که باعث ایجاد شک در جامعه می شد و باید آماده سازی در جامعه اتفاق می افتاد، اما باید تمهیداتی فراهم می شد. شاید اگر از همان ابتدا قم را قرنطینه می‌کردند آنقدر به شهرهای مختلف سرایت نمی‌کرد. اکنون ایران جزو کشورهایی است که بیشترین فراوانی را نسبت به سایر کشورها دارد. وقتی این آمار به صورت روزانه منتشر می شود مردم باید بدانند موضوع جدی است و شوخی‌بردار نیست و افراد باید برای خود و اطرافیان خود ارزش قائل شوند و اول به خودشان و بعد به دیگران کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز