خبرگزاری کار ایران

جهانپور خبر داد:

افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۴۷۴۷ نفر

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۰۶۹

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۴۷۴۷ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کیانوش جهانپور» رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: ترافیک سنگینی در مسیرهای شمالی کشور برقرار شده است، علیرغم همه هشدارها و مشکلاتی که این سفرها می تواند برای هموطنان داشته باشد، اما ما باز هم با آمار بالای ترافیک در این مسیرها روبرو هستیم، این استانها به هیچ وجه آمادگی پذیرایی از این مسافران را ندارند.

وی ادامه داد: برخی محدودیت ها در مبادی ورودی استانهای شمالی اعمال خواهد شد و پلاک های غیربومی برگردانده خواهند شد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کاهش ساعت کاری کارکنان در ادارات عمومی با هماهنگی استانداران و با مصوبه ستاد ملی و تایید رییس جمهور باید انجام شود، لذا هر گونه اقدامی خارج از مصوبات ستاد ملی در خصوص کاهش ساعت رسمی نیست.

وی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ظهر روز گذشته تا امروز گفت: ۱۲۳۴ مورد قطعی بر آمار اضافه شده است. با توحه به فعال شدن نظام آزمایشگاهی کشور و فعالیت ۲۵ آزمایشگاه در سراسر کشور قاعدتا در سرعت تشخیص قطعی تاثیر گذاشته و نمودار صعودی ابتلا را داریم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مجموع آمار مبتلایان قطعی به ۴۷۴۷ نفر رسیده است. ۱۴۱۳ نفر در استان تهران مبتلا داریم که نسبت به جمعیت عدد بالایی است و بنابراین تهران کانون بیماری تلقی می شود.

جهانپور با اشاره به آمار تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استانها گفت: تهران ۱۴۱۳ نفر، گیلان ۴۲۴ نفر، قم ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان  ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر،  زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان  ۱۹ نفر و همدان ۲۳ نفر مبتلا دارد.

جهانپور خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

وی تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستانها بستری شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر کاهش ساعت اداری برخی مشاغل یا افراد دارای بیماری های زمینه ای و یا مادرانی که سرپرست بیماران خاص هستند سر جای خود باقی است و مصوبات بعدی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

او با اشاره به ترافیک در استان های شمالی گفت: ترافیک در استان های شمالی نشان می دهد که بحث تعطیلی مدارس ممکن است اقدام خیلی موجهی نباشد و شاید نتوانیم نسخه واحدی مانند بسیاری از کشورها بپیچم. این اخبار بسیار نگران کننده است که چنین آمار مسافرتی را از امروز صبح داشتیم.

جهانپور ادامه داد: صریح و شفاف می گویم که تهران امروز به نوعی کانون بیماری شناخته می شود و این سفرها حتی اگر برای دیدار بزرگترها هم باشد، در حال ارسال هدیه ویروس برای دوستان و آشنایان هستیم و این اقدام پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز