خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان ؛

بررسی سناریوهای مختلف آموزشی برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تا پایان سال تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۶۴۸

معاون تربیت بدنی و سلامت اظهار کرد:سناریوهای مختلف آموزشی برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تا پایان سال تحصیلی بررسی‌ خواهد شد .

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، اظهار کرد: از اقدامات بسیار خوبی که ادارات کل استان‌ها در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام داده اند، قدردانی می کنم .

وی افزود: تلاش کردیم تا نظام یکپارچه و هماهنگی در ارتباط با  پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شکل بگیرد و کمیته آموزش  و پرورش ستاد ملی کرونا به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است و روزانه جلسه داریم تا آخرین وضعیت و اقدامات بررسی شود و لازم است مدیران کل استان ها هم همین روش را در استان ها با هماهنگی با مدیران مدارس انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان اینکه دستورالعمل شرح وظایف سطوح مختلف برای هم افزایی و یکپارچگی ابلاغ شده است ،گفت: درچند روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر شده است تا مدرسه فرایند آموزشی خود را داشته باشند و مدیران باید ارتباط خود را با دانش آموزان و والدین برقرار کنند چراکه اگر مدرسه پویا نباشد فعالیت آموزشی ابتر می‌ماند.

حمیدی تصریح کرد: باید برای انجمن اولیا و مربیان و تمامی ذی نفعان دیگر نقش‌های ویژه تعریف کنیم و نقش مربی بهداشت، مربی پرورشی و معلمان در راستای تحقق ماموریت آموزش و پرورش را تعیین کنیم .

وی تاکید کرد: اگر افراد در مدرسه حضور داشته باشند اما نقش روشنی برای آنان تعریف نکنیم این حضور تاثیر متبتی را نخواهد داشت.

حمیدی اذعان کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد تا مدیریت ارتباط سطوح بالاتر با سطوح میانی و سطوح پایین‌تر و ارتباط آن با مدیریت سطوح بالا را وجود داشته باشد تا انسجام و یکپارچگی در فعالیت‌ها مدنظر قرار گیرد تا تبادل تجربیات دو تعامل جانبه برقرار شود و این باعث می‌شود تا هماهنگی مسئولان  در سراسر ساختار مدیریتی ایجاد شود.

وی در ادامه اضافه کرد: شرط لازم این اقدامات، ایجاد ساختار جهادی، خلاق، پویا و نوآور در مدیریت است تا ماموریت‌ها به درستی اجرا شود .

معاون تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: باید به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنیم تا رضایت خانواده‌ها و جامعه کسب شود تا اولیا و دانش آموزان، اقدامات آموزش و پرورش را در کنار خود ببینند.

 وی اظهار کرد: هدایت و راهبری مدیران کل استان‌ها می‌تواند این سرمایه اجتماعی را به وجود آورد چرا که آموزش و پرورش حلقه واسط حاکمیت و جامعه است و باید بتواند وظایف خودش را به خوبی انجام دهد.

حمیدی با بیان اینکه باید روزانه فعالیت‌ها را رصد کنیم،گفت: پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی را مورد توجه قرار دهید و باید پیام قرنطینه خانگی را به اطلاع والدین برسانید .

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: باید تلاش کنیم تا از اجتماعات چهارشنبه آخر سال نیز جلوگیری کنیم وآموزش لازم را در این باره به خانواده‌ها بدهیم .

وی افزود: از مشاوران مدارس بخواهیم تا در اشاعه و آموزش شاد زیستن در خانه، تحرکات و فعالیت‌های جسمی، تداوم فعالیت‌های پرورشی و ... کمک کنند.

حمیدی با بیان اینکه دو میلیون سفیر سلامت داریم،گفت: اگر سفیران سلامت فعال شوند، می‌توانند خانواده خود را با آموزش‌هایی که به آن‌ها داده شده کمک کنند .

معاون تربیت بدنی و سلامت تاکید کرد: با مشورتی که با معاونان آموزش متوسطه و ابتدایی انجام شده است کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و درآن سناریوهای مختلف تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد

وی در ادامه اضافه کرد: آنچه از این ساختار و نقش‌ها گفته شده است برای تحقق ماموریت آموزش و پرورش در شرایط بحرانی کنونی و کمک به مدیریت بیماری کرونا در کشور برای پیام رسانی، تغییر رفتار شهروندی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها است و اینکه چگونه می‌توانیم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز