خبرگزاری کار ایران

فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار خدمات آنلاین ارائه می دهند

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۳۱۰

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از راه‌اندازی خدمات‌رسانی آنلاین میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و فروشگاه های شهروند طی مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه مشترک اعضای سازمان بهداشت جهانی با مدیران سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران برگزار شد. 

رضا کرمی محمدی در این نشست گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در زمینه مقابله با کرونا ویروس ارائه کرد و گفت: در شهرداری تهران از زمان ابلاغ وظیفه بر سازمان مدیریت بحران شهرداری، ۵ کارگروه بهداشت محیز و دفع پسماند، آموزش و اطلاع رسانی، مشارکت مردمی، تایمن و توزیع اقلام و ارزاق عمومی و کارگروه بودجه و منابع انسانی تشکیل شد. 

او تصریح کرد: هر یک از این کارگروها با ریاست و هماهنگی یکی از مدیران شهرداری اجرایی و در هفته حداقل یک جلسه غیرحضوری برای هماهنگی ها انجام می شود. خود ستاد نیز به اتفاق روسای کارگروه شنبه ها و سه شنبه ها جلسات هماهنگی را برگزار و فعالیت ها پیگیری می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره موردی از نمونه ای از هماهنگی های انجام شده گفت: کارگروه بهداشت محیط و دفه پسماند که متشکل از اعضای شرکت بهره برداری مترو می باشد یک توجه ویژه برای رانندگان مترو دارد و آموزش های لازم و تجهیزات بهداشتی را در اختیار آنها قرار می دهد چرا که اگر آنها مبتلا شوند خدمات رسانی متوقف می شود. 

کرمی محمدی با بیان اینکه سالن های مترو به صورت شبانه روزی ضدعفونی می شوند، ادامه داد: اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی نیز روزانه دو یا سه بار ضدعفونی می شوند. همچنین در تاکسیرانی اقدامات بهداشتی در حال انجام است و حتما سعی می کنیم روزانه دو سه عدد ماسک را در اختیارشان قرار دهیم.

او با اشاره به ضعفی که در تامین ماسک وجود دارد به ضدعفونی کردن تاکسی ها نیز اشاره کرد و گفت: اقلام به تعداد خوبی تهیه شده است و آنها را به زودی در اختیار عزیزان قرار خواهیم داد. 

کرمی محمدی با بیان اینکه شهر تهران قرنطینه نشده و رفت و آمد در آن برقرار است، به اقداماتی که در پایانه های بین شهری اجرا می شود، اشاره کرد و گفت: این مساله برای ما بسیار مهم است که نه از شهر ما بیماری به شهر دیگر منتقل شود و نه از شهری دیگر بیماری وارد شود در نتیجه ضدعفونی اتوبوس ها و تب سنجی انجام می شود و موارد مشکوک در یک اتاق قرنطینه نگهداری می شوند. 

او درخصوص اقدامات انجام شده در سازمان میادین میوه و تره بار نیز گفت: ضدعفونی روزانه و مرتب میادین در حال اجرا است و در تلاش هستیم که هرچه سریعتر فروش آنلاین راه اندازی شود و این قول مساعد داده شده است که ظرف مدت یک هفته این اقدام انجام شود. 

کرمی محمدی اشاره کرد که در فروشگاه های زنجیره ای شهروند نیز مراحل ضدعفونی انجام و ارزاق به صورت کافی تامین شده و با تامین کالاها نگرانی از کمبود کالا کمتر شده است. همچنین تعداد فروشگاه های شبانه روزی افزایش یافته و به همه خریداران و فروشندگان دستکش داده می شود. 

او خبر داد: فروشگاه های شهروند نیز قرار است ظرف مدت یک هفته فروش آنلاین را راه اندازی کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهرداری تهران درباره اقدامات بهشت زهرای تهران نیز گفت: با زحمات بسیار زیاد امکاناتی فراهم شده است تا متوفی به سرعت به بهشت زهرا(س) منتقل و به سرعت با روش های بهداشتی دفن شوند. 

او درباره کارگروه آموزش و اطلاع رسانی گفت: مردم ما اگر رعایت نکنند این بیماری می تواند درازمدت باشد و در همین راستا محتوای آموزشی زیادی تهیه و دستورالعمل های ویژه محل ها با همکاری وزارت بهداشت به سرعت تهیه و در اختیار ارگان های اجرایی قرار گرفت. 

کرمی محمدی همچنین با اشاره به آموزش حدود ۱۲ هزار نفر از پرسنل شهرداری تهران گفت: آموزش های مجازی نیز از طریق سایت شهرداری تهران در اختیار عموم مردم و سایر شهروندان کشور قرار می گیرد. همچنین بیلبوردها برای اطلاع رسانی مورد استفاده قرار گرفتند و قرار است از ظرفیت اتوبوسرانی نیز برای اطلاع رسانی استفاده شود. 

او درباره بودجه و پشتیبانی منابع انسانی گفت: از نظر بودجه هیچ مشکلی نداریم و از لحاظ منابع انسانی، دورکاری نیز تصویب شده است و شهرداری به خوبی پشتیبانی لازم را انجام می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز