خبرگزاری کار ایران

توسعه آموزش‌های تلویزیونی دانش‌آموزان به ۲ شبکه دیگر

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۶۸۴

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و‌ پرورش، اقدام شبکه آموزش را ایجاد نوعی «فرصت برابر» دانست و گفت: این آموزش مکمل است و جایگزین نیست، از طریق آموزش‌های ارائه شده در این شبکه تلاش می‌کنیم، فرصت‌ها و فرایند یادگیری فعال را تقویت کنیم.

به گزارش ایلنا، فریبرز حمیدی اظهار کرد: باور ما بر این است که خانه، مدرسه اول و مدرسه، خانه دوم محسوب می‌شود؛ از طرفی سلامت دانش‌آموزان در این برهه برایمان مهم است. اگر قرار است خانه‌ها به مدرسه تبدیل شود و یادگیری دانش‌آموزان توسعه یابد، باید بتوانیم فرصت یادگیری را در فضای خانه گسترش دهیم. کاری که شبکه آموزش انجام می‌دهد، آموزش «مکمل» است و جایگزین نیست. از طریق آموزش‌های ارائه شده در این شبکه تلاش می‌کنیم فرصت‌های یادگیری و فرایند یادگیری فعال را تقویت کنیم.

ایجاد فرصت برابر در شبکه آموزش

‌ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و‌ پرورش ادامه داد: آموزش اصلی توسط خود معلمان کلاس هر درس به شیوه‌های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. تمامی معلمان در سطح کشور از طریق کانال‌های معتبر و مطمئنی که وجود دارد و نیز از طریق سایت مدارس، برنامه‌های درسی و آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزان کلاس خود قرار می‌دهند. عملکرد شبکه آموزش، ایجاد نوعی «فرصت برابر» است تا نشاط و شوق یادگیری را در دانش‌آموزان ایجاد کند. با این حال، مسئولیت آموزش با معلم درس مربوطه در هر کلاس است و خوشبختانه معلمان و مدیران، برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه داشته‌اند و آموزش الکترونیک برقرار شده و دانش‌آموزان از آموزش‌های درسی بهره‌مند می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه اجباری در تماشای درس‌های ارائه شده در شبکه آموزش نیست، افزود: در زمانی هم که کلاس‌های درس مدارس برقرار بود، آموزش‌های درسی در این شبکه وجود داشت و همچنین شبکه‌ای ارتباطی از طریق سایت مدارس برقرار بود و بخشی از مسائل دانش‌آموزان با این روش، رفع و رجوع می‌شد. اما اکنون و در شرایط فعلی این شبکه‌ها و نیز شبکه آموزش فعال‌تر از قبل شده است.

اگر مدرسه تعطیل شد، آموزش تعطیل نمی‌شود

‌رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و‌ پرورش گفت: پویشی در استان‌ها و مراکز استان‌ها از سوی خود معلمان مبنی بر اینکه «مدرسه اگر تعطیل شد، آموزش تعطیل نمی‌شود»، راه‌اندازی شده است. معلمان در این پویش با دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. وزارتخانه نیز برای آگاهی و آموزش خانواده‌ها ضمن شروع به کار، برنامه هوشمندی را طراحی کرده که آموزش خانواده از طریق مدرسان آموزش خانواده و انجمن اولیا و مربیان انجام پذیرد و آموزش‌های لازم به صورت الکترونیک و مجازی در اختیار والدین قرار گیرد. نقش مدرسه در اینجا و این برهه زمانی، به عنوان کانون تربیتی محله است. معلمان آموزش‌های خود را برای دانش‌آموزان شروع کرده‌اند و مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزشی این ارتباط را تسهیل می‌کنند.

به گفته حمیدی دانش‌آموزان در این ایام، زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند و خانواده‌ها می‌توانند از این فرصت برای ارتباط بیشتر با فرزندان خود استفاده کنند و یا حتی بازی‌های بیشتری با فرزندان خود انجام دهند.

‌توسعه آموزش‌ها به ۲ شبکه دیگر سیما

‌وی با بیان اینکه شبکه‌های دیگر سیما نیز قرار است وزارت آموزش و پرورش را در فرایند آموزش یاری کنند، گفت: خوشبختانه صداوسیما همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارد و اعلام کرده‌اند در صورت نیاز می‌توانیم از سایر شبکه‌ها همچون دو و چهارسیما استفاده کنیم. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شبکه آموزش دروس ارائه شده تقریباً از۱۰عنوان دوره به ۱۴عنوان ارتقا یافته است. در صورت نیاز قطعاً از سایر شبکه‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز