خبرگزاری کار ایران

احداث ساختمان انرژی نزدیک به صفر در ایستگاه نوآوری شریف

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۶۶۵

با امضای تفاهم‌نامه‌ای ساختمان انرژی نزدیک به صفر در مرکز نوآوری شریف احداث خواهد شد.

به گزارش ایلنا، به منظور احداث ساختمانی که بتواند به عنوان یک نمونه مناسب و کامل، انرژی خود را به میزان قابل قبولی تامین کند، تفاهم‌نامه‌ای برای تاسیس ساختمان انرژی نزدیک به صفر میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید.

این ساختمان به عنوان مرکزی برای تحقیقات کارشناسان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه بهینه‌سازی انرژی و مرکزی برای آموزش و ترویج فرهنگ در این زمینه خواهد بود.

علی وطنی، مدیر ملی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان با اشاره به اینکه، این اولین پروژه ملی است که با این عنوان احداث می‌شود، گفت: طراحی این ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. با وجود تمام مشکلاتی که در کشور با آن روبرو است، امیدواریم که این پروژه با یک نگاه علمی، اقتصادی، مدیریتی و اجرایی در زمان مشخص به اتمام برسد.

به گفته وی با توجه به لزوم توسعه کسب‌وکارهای نوپا در زمینه بهینه‌سازی انرژی، پیش‌بینی شده است که کاربری ساختمان فوق برای استقرار زیست‌بوم فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

مهدی شکوری، معاون مدیر ملی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان نیز یادآور شد: یکی از اهداف این پروژه، ترویج مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان با رویکرد توسعه ساختمان‌های پایدار حداقل مصرف انرژی فسیلی است و این ساختمان بر اساس تجربیات بین‌المللی مشابه طراحی و ساخته می‌شود.

وی افزود: ساختمان مورد نظر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی خواهد بود که مهم‌ترین آن، نیاز حداقلی به منابع انرژی فسیلی و همچنین شاخص عملکرد انرژی بین ۵۰ تا ۷۵ کیلووات ساعت بر مترمربع در سال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز